Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Článek prezentuje část analýzy z výzkumu vývoje genderových schémat na základní škole, konkrétně analýzu dat z pozorování a rozhovorů s dětmi. Zaměřuje se na otázku, jaké praktiky děti (a vyučující) využívají k tomu, aby ve třídě prosadily určité pojetí maskulinity. Výzkum probíhal v 18 třídách. Data z pozorování a rozhovorů byla podrobena otevřenému a axiálnímu kódování a dále byla provedena obsahová a částečně diskurzivní analýza. Data ukázala, že třídy operují v čase a prostoru, který je institucí (a vyučujícími) strukturován na genderovém principu. V tomto kontextu pak děti používají k vyjednávání hranic maskulinity následující praktiky: přeznačení, bagatelizace, odmítnutí a akceptace. Z toho vyplývají nové možnosti, jak vést třídní kolektivy k rozšíření sociálních norem tak, aby v kolektivech byla akceptována větší pestrost genderových projevů.
- Článek prezentuje část analýzy z výzkumu vývoje genderových schémat na základní škole, konkrétně analýzu dat z pozorování a rozhovorů s dětmi. Zaměřuje se na otázku, jaké praktiky děti (a vyučující) využívají k tomu, aby ve třídě prosadily určité pojetí maskulinity. Výzkum probíhal v 18 třídách. Data z pozorování a rozhovorů byla podrobena otevřenému a axiálnímu kódování a dále byla provedena obsahová a částečně diskurzivní analýza. Data ukázala, že třídy operují v čase a prostoru, který je institucí (a vyučujícími) strukturován na genderovém principu. V tomto kontextu pak děti používají k vyjednávání hranic maskulinity následující praktiky: přeznačení, bagatelizace, odmítnutí a akceptace. Z toho vyplývají nové možnosti, jak vést třídní kolektivy k rozšíření sociálních norem tak, aby v kolektivech byla akceptována větší pestrost genderových projevů. (cs)
- The article presents an analysis of observations and interviews with children in age 6-15 years. The main question was which practices are used by children to promote a certain type of masculinity in their peer group. The research was conducted in 18 classes. The data were analyzed by open and axial coding, narrative analysis ad discursive analysis. Data confirmed that peer groups are located in a time and space context structured by gender. Students use the following practices to promote or/and negotiate the boarders of masculinity: rebranding, disparagement, rejection and acceptation. It brings new possibilities how teacher can support school peer groups to accept different gender behavior. (en)
|
Title
| - Negotation of masculinity within school peer-groups (en)
- Vyjednávání maskulinity ve školní třídě
- Vyjednávání maskulinity ve školní třídě (cs)
|
skos:prefLabel
| - Negotation of masculinity within school peer-groups (en)
- Vyjednávání maskulinity ve školní třídě
- Vyjednávání maskulinity ve školní třídě (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10191531!RIV14-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10191531
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - socialization; peer group; school; gender identity; gender schema; gender (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |