About: Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Kapitola se věnuje učitelským představám o rodičích a spolupráci mezi školou a rodinou, která přispívá ke školní úspěšnosti dětí. Analýza rozhovorů s vyučujícími 1. a 2. stupně základních škol ukázala, že školní úspěšnost je podmíněna zapojením rodičů do domácí přípravy na výuku. Vyučující mluví o čtyřech faktorech, které podmiňují školní úspěšnost - nadání, procvičování, znalost algoritmu a postoj k matematice. Na každém z nich se podílejí také rodiče. Formy zapojení rodičů však chtějí určovat sami vyučující tak, aby korespondovaly s podobou školního vyučování. Klíčové podle vyučujících je, aby rodiče podporovali respekt žáků ke škole a aby vytvářeli podmínky pro plnění domácích úkolů. Většina vyučujících pokládá domácí úkoly za nezbytné a kriticky hodnotí rozšiřující se trend odmítání domácích úkolů.
  • Kapitola se věnuje učitelským představám o rodičích a spolupráci mezi školou a rodinou, která přispívá ke školní úspěšnosti dětí. Analýza rozhovorů s vyučujícími 1. a 2. stupně základních škol ukázala, že školní úspěšnost je podmíněna zapojením rodičů do domácí přípravy na výuku. Vyučující mluví o čtyřech faktorech, které podmiňují školní úspěšnost - nadání, procvičování, znalost algoritmu a postoj k matematice. Na každém z nich se podílejí také rodiče. Formy zapojení rodičů však chtějí určovat sami vyučující tak, aby korespondovaly s podobou školního vyučování. Klíčové podle vyučujících je, aby rodiče podporovali respekt žáků ke škole a aby vytvářeli podmínky pro plnění domácích úkolů. Většina vyučujících pokládá domácí úkoly za nezbytné a kriticky hodnotí rozšiřující se trend odmítání domácích úkolů. (cs)
  • Chapter shows how teachers consider parents of pupils, cooperation between school and family, and their role in school achievements. Based on analysis of interviews with teachers we can conclude that school success of child is contingent on home preparation for lessons. Teachers emphasize four factors with crucial role for school achievements: talent, practise, knowledge of algoritm and attitude toward math. Family background is important for each of them. Teachers need to define the ways how parents should be involved in education thus those ways would be in correspondance with school education. Teachers want parents to support the authority of school and make children to follow school requirements. Most teachers see homeworks as important and neccessary so they criticize trend education withou homeworks. (en)
Title
  • Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny
  • Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny (cs)
  • Teacher's definition of success in math: the role of school and family (en)
skos:prefLabel
  • Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny
  • Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny (cs)
  • Teacher's definition of success in math: the role of school and family (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/13:10191530!RIV14-GA0-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, P(GAP407/11/1740)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 112368
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/13:10191530
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • homeworks; achievements; family; school (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [51600229A35B]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Smetáčková, Irena
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-723-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 37 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software