About: Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The chapter summarizes the methodology of wide qualitative research whose goal was to investigate critical places of mathematics in the discourse of elementary teachers and mathematics teachers. The theoretical background of work is described as well as methodological foundations. The way of data gathering and analysis is given. The data corpus consists of transcripts of interviews with 60 teachers whose analysis is based on some techniques of grounded theory. The authors recapitulate challenges which were met by the chapters' authors and describe several aspects from the point of which the data were analysed: critical places and didactic techniques to overcome them, processes of learning, motivation in the teachers' discourse, typology of pupils, teachers' conception of a successful pupil and the cooperation between parents and school. Finally, the follow up research and limitations of the present research are mentioned. (en)
  • Kapitola srhnuje metodologii rozsáhlého kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo zkoumat kritická místa matematiky základní školy v diskurzu učitelů 1. stupně a učitelů matematiky. Je popsáno teoretické pozadí práce a metodologická východiska. Dále je pojednáno o způsobu získávání a analýzy dat. Datový korpus sestává z transkriptů hloubkových rozhovorů s 60 učiteli, jejichž analýza vychází z některých technik zakotvené teorie. Autoři shrnují výzvy, kterým museli autoři monografie čelit při zpracovávání svých kapitol, a popisují stručně jednotlivá hlediska, z nichž byla data analyzována: kritická místa a didaktické techniky k jejich zvládání, procesy učení, motivace v řeči učitelů, typologie žáků, učitelovo pojetí úspěšného žáka a spolupráce rodičů a školy. Konečně je pojednáno i o navazujícím výzkumu a shrnuta omezení předloženého výzkumu.
  • Kapitola srhnuje metodologii rozsáhlého kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo zkoumat kritická místa matematiky základní školy v diskurzu učitelů 1. stupně a učitelů matematiky. Je popsáno teoretické pozadí práce a metodologická východiska. Dále je pojednáno o způsobu získávání a analýzy dat. Datový korpus sestává z transkriptů hloubkových rozhovorů s 60 učiteli, jejichž analýza vychází z některých technik zakotvené teorie. Autoři shrnují výzvy, kterým museli autoři monografie čelit při zpracovávání svých kapitol, a popisují stručně jednotlivá hlediska, z nichž byla data analyzována: kritická místa a didaktické techniky k jejich zvládání, procesy učení, motivace v řeči učitelů, typologie žáků, učitelovo pojetí úspěšného žáka a spolupráce rodičů a školy. Konečně je pojednáno i o navazujícím výzkumu a shrnuta omezení předloženého výzkumu. (cs)
Title
  • Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů
  • Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů (cs)
  • Critical places of mathematics - investigating teachers' discourse (en)
skos:prefLabel
  • Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů
  • Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů (cs)
  • Critical places of mathematics - investigating teachers' discourse (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/13:10190798!RIV14-GA0-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, P(GAP407/11/1740)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 83757
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/13:10190798
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • mathematics teachers; mathematics education; grounded theory; critical places of mathematics; interview; qualitative research (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [9A76AC6A09FF]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden.
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vondrová, Naďa
  • Rendl, Miroslav
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-723-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 37 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software