About: Family Risk of Dyslexia     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Specifické poruchy učení jsou stále velmi aktuálním tématem nejen ve školské a poradenské praxi, ale také ve výzkumu. V současnosti je zřejmý trend přesouvající pozornost od reedukace SPU k jejich prevenci. Zde je důležitým okamžikem identifikace potenciálně ohroženého dítěte, a to ještě v době před zahájením školní docházky, což umožňuje realizaci včasných intervencí. Klademe si otázky, jak je možné tyto děti vyhledat, zda je vyhledávání spolehlivé, která kritéria jsou pro identifikaci vhodná. Příspěvek seznamuje s fenoménem rizika, spočívající v rodinné zátěži. Velký prostor je věnován kritériím pro rozřazování dětí, podle kterých lze vyslovit podezření na možnou SPU v budoucnosti. Jak se ukázalo v rámci prezentovaných výzkumných projektů ELDEL a GA UK, nemusí vždy rodiče správně toto riziko identifikovat, navíc také existuje velká variabilita v projevech - popsány budou charakteristické znaky rodin s rizikem dyslexie a jejich odlišnosti od nerizikové skupiny.
  • Specifické poruchy učení jsou stále velmi aktuálním tématem nejen ve školské a poradenské praxi, ale také ve výzkumu. V současnosti je zřejmý trend přesouvající pozornost od reedukace SPU k jejich prevenci. Zde je důležitým okamžikem identifikace potenciálně ohroženého dítěte, a to ještě v době před zahájením školní docházky, což umožňuje realizaci včasných intervencí. Klademe si otázky, jak je možné tyto děti vyhledat, zda je vyhledávání spolehlivé, která kritéria jsou pro identifikaci vhodná. Příspěvek seznamuje s fenoménem rizika, spočívající v rodinné zátěži. Velký prostor je věnován kritériím pro rozřazování dětí, podle kterých lze vyslovit podezření na možnou SPU v budoucnosti. Jak se ukázalo v rámci prezentovaných výzkumných projektů ELDEL a GA UK, nemusí vždy rodiče správně toto riziko identifikovat, navíc také existuje velká variabilita v projevech - popsány budou charakteristické znaky rodin s rizikem dyslexie a jejich odlišnosti od nerizikové skupiny. (cs)
  • Specific learning disabilities (SLD) are still one of the main current topics not only in practice but also in research. There is an obvious trend in shifting attention from the reeducation of SLD to prevention. There lies an important moment in the identification of a potentially endangered child in preschool age, which enables subsequent implementation of early interventions. We ask questions how it is possible to find these children, how reliable is this searching and what criteria are suitable. The paper deals with the phenomenon of risk, based on family burden. Large part is dedicated to the criteria for classifying children- the criteria by which it is possible to suspect a possible SLD in the future. As has been shown in research projects ELDEL and GA UK, parents may not always correctly identify this risk. In addition there is also a great variability in symptoms. Characteristics of families at risk of dyslexia and their differences from non-risk group will be described. (en)
Title
  • Family Risk of Dyslexia (en)
  • Rodinné riziko dyslexie
  • Rodinné riziko dyslexie (cs)
skos:prefLabel
  • Family Risk of Dyslexia (en)
  • Rodinné riziko dyslexie
  • Rodinné riziko dyslexie (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/13:10190277!RIV15-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 103234
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/13:10190277
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • reading test; screening questionnaire; anamnestic questionnaire; family risk of dyslexia; specific learning disorders (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [E15DBBDD8F86]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • PhD existence III: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kucharská, Anna
  • Špačková, Klára
  • Medřická, Tereza
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
  • 000343037400018
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-3778-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software