About: Scratch in Art Education and ICT education on the primary school education or primary school pupils tell stories in Scratch     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Authors present experineces with a project that was organised in the academic year 2012/13 in a collaboration with Brunel University in London and that was primarily dedicated to teaching ICT on primary education. ICT student teachers from the Faculty of Education, Charles University in Prague who participated in this project designed teaching plans, teaching materials and tasks for children and they managed teaching at a primary school in Prague. The idea of the project was born on Brunel University in London as %22Literacy from Scratch%22. Its aim was to develop and implement into primary education learning activities for children which can contribute to their algorithmical thinking development using Scartch. The main attention in this teaching approach was given to an original or authentic story with original pictures and to tell it in different manners: using a storyboard, a written essay, an oral storytelling and an animation designed and programmed in Scratch. The project was realised in a collaboration of Art, Czech, English and ICT teachers. Children designed their animation in Scratch not only in Czech, but also in English. (en)
  • Autoři článku seznamují s projektem, který se uskutečnil ve školním roce 2012/13 ve spolupráci s Brunel University v Londýně a který byl primárně určen pro výuku ICT předmětu na 1. stupni ZŠ. Na řešení projektu se podíleli i budoucí učitelé ICT předmětů, kteří studují na Pedagogické fakultě UK v Praze. Myšlenka projektu vznikla na Brunel University pod názvem %22Literacy from Scratch%22. Cílem projektu bylo ověřit v podmínkách běžné základní školy metodiku, pomocí níž se zařazují do výuky na 1. stupni ZŠ aktivity spojené s jednoduchými algoritmickými úlohami ve Scratch a v níž je kladen důraz na rozvoj dovedností žáků vymyslet originální příběh a vyprávět ho různými způsoby: pomocí obrázkového scénáře, písemnou formou ve formě vyprávění a v podobě počítačové aplikace vytvořené ve Scratch.
  • Autoři článku seznamují s projektem, který se uskutečnil ve školním roce 2012/13 ve spolupráci s Brunel University v Londýně a který byl primárně určen pro výuku ICT předmětu na 1. stupni ZŠ. Na řešení projektu se podíleli i budoucí učitelé ICT předmětů, kteří studují na Pedagogické fakultě UK v Praze. Myšlenka projektu vznikla na Brunel University pod názvem %22Literacy from Scratch%22. Cílem projektu bylo ověřit v podmínkách běžné základní školy metodiku, pomocí níž se zařazují do výuky na 1. stupni ZŠ aktivity spojené s jednoduchými algoritmickými úlohami ve Scratch a v níž je kladen důraz na rozvoj dovedností žáků vymyslet originální příběh a vyprávět ho různými způsoby: pomocí obrázkového scénáře, písemnou formou ve formě vyprávění a v podobě počítačové aplikace vytvořené ve Scratch. (cs)
Title
  • Scratch in Art Education and ICT education on the primary school education or primary school pupils tell stories in Scratch (en)
  • Scratch v hodinách výtvarné výchovy a ICT na 1. stupni ZŠ aneb žáci 1. stupně ZŠ vyprávějí příběhy ve Scratch
  • Scratch v hodinách výtvarné výchovy a ICT na 1. stupni ZŠ aneb žáci 1. stupně ZŠ vyprávějí příběhy ve Scratch (cs)
skos:prefLabel
  • Scratch in Art Education and ICT education on the primary school education or primary school pupils tell stories in Scratch (en)
  • Scratch v hodinách výtvarné výchovy a ICT na 1. stupni ZŠ aneb žáci 1. stupně ZŠ vyprávějí příběhy ve Scratch
  • Scratch v hodinách výtvarné výchovy a ICT na 1. stupni ZŠ aneb žáci 1. stupně ZŠ vyprávějí příběhy ve Scratch (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/13:10189707!RIV14-GA0-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP407/12/1541)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 104137
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/13:10189707
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • pedagogy of programming; primary education; ICT teacher education; Art Education; story telling; educational area ICT; Scratch; computer science (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D093FA3901AD]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Banská Bystrica, Slovensko
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Banská Bystrica
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • DidInfo 2013
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Komrska, Tomáš
  • Černochová, Miroslava
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • 978-80-557-0527-9
https://schema.org/isbn
  • 978-80-557-0527-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software