Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Research on students' preconceptions is currently focused mainly on issues in the field of science education. In this study, attention was paid to pupils' preconceptions toward intellectual disability, i.e. questions that specifically relate to special education topics. The purpose of this study was to assess the level of preconceptions of intellectual disability among pupils in primary and lower secondary schools. Transverse, quantitatively oriented research has been conducted with pupils from 5 and 9 grades. The research sample consisted of 235 respondents from five elementary schools in the Central Bohemia Region. Research instrument was a questionnaire designed on the principle of interval scales. To assess the level of cognitive dimension of pupils' preconceptions were included in the questionnaire and test items. Use descriptive and inductive methods of statistical analysis confirmed the hypothesis that the concepts of intellectual disability in primary school pupils are significantly more burdened misconception than the concepts of students in lower secondary schools (both in the cognitive dimension and the affective dimension). The research findings pointed out the reluctance of other pupils in the 5th grades of education with students with intellectual disabilities. These findings may be compared with the results of other studies (e.g. Magiati, 2002) and can become an inspiration for others, research-oriented studies. (en)
- Výzkum žákovských prekonceptů je v současné době orientován převážně na problematiku z oblasti přírodovědného vzdělávání. V této studii byla pozornost věnována žákovským prekonceptům mentálního postižení, tedy otázkám, které se vztahují zejména k speciálně pedagogické tematice. Smyslem studie bylo posoudit úroveň prekonceptů mentálního postižení u žáků primární a nižší sekundární školy. Transverzální, kvantitativně orientovaný výzkum byl proveden u žáků 5. a 9. ročníků. Výzkumný vzorek tvořilo 235 respondentů z pěti základních škol středočeského kraje. Zvoleným výzkumným nástrojem byl dotazník, konstruovaný na principu intervalových škál. Pro posouzení úrovně kognitivní dimenze žákovských prekonceptů byly v dotazníku obsaženy i testové položky. Pomocí metod deskriptivní a induktivní statistické analýzy dat se potvrdila hypotéza, že pojetí mentálního postižení u žáků primární školy jsou statisticky významně více zatížena miskoncepcemi, než pojetí žáků nižší sekundární školy (a to jak v dimenzi kognitivní, tak v dimenzi afektivní). Výzkumný nález poukázal mimo jiné na neochotu žáků 5. ročníků vzdělávat se s žáky s mentálním postižením. Uvedená zjištění mohou být komparována s výsledky jiných studií (např. Magiati, 2002) a mohou se stát inspirací pro další, badatelsky orientované studium.
- Výzkum žákovských prekonceptů je v současné době orientován převážně na problematiku z oblasti přírodovědného vzdělávání. V této studii byla pozornost věnována žákovským prekonceptům mentálního postižení, tedy otázkám, které se vztahují zejména k speciálně pedagogické tematice. Smyslem studie bylo posoudit úroveň prekonceptů mentálního postižení u žáků primární a nižší sekundární školy. Transverzální, kvantitativně orientovaný výzkum byl proveden u žáků 5. a 9. ročníků. Výzkumný vzorek tvořilo 235 respondentů z pěti základních škol středočeského kraje. Zvoleným výzkumným nástrojem byl dotazník, konstruovaný na principu intervalových škál. Pro posouzení úrovně kognitivní dimenze žákovských prekonceptů byly v dotazníku obsaženy i testové položky. Pomocí metod deskriptivní a induktivní statistické analýzy dat se potvrdila hypotéza, že pojetí mentálního postižení u žáků primární školy jsou statisticky významně více zatížena miskoncepcemi, než pojetí žáků nižší sekundární školy (a to jak v dimenzi kognitivní, tak v dimenzi afektivní). Výzkumný nález poukázal mimo jiné na neochotu žáků 5. ročníků vzdělávat se s žáky s mentálním postižením. Uvedená zjištění mohou být komparována s výsledky jiných studií (např. Magiati, 2002) a mohou se stát inspirací pro další, badatelsky orientované studium. (cs)
|
Title
| - Pupil's preconceptions of intellectual disability (en)
- Žákovské prekoncepty mentálního postižení
- Žákovské prekoncepty mentálního postižení (cs)
|
skos:prefLabel
| - Pupil's preconceptions of intellectual disability (en)
- Žákovské prekoncepty mentálního postižení
- Žákovské prekoncepty mentálního postižení (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10173708!RIV14-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10173708
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - questionnaire; intellectual disability; pupil's preconceptions (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |