Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V naší kvalitativní studii bychom rádi diskutovali dosavadní interpretace povahy socializace dětí ve vyloučených lokalitách. Vycházíme z konceptu kulturních modelů (kognitivní antropologie). V rámci textu se zaměřujeme na vysvětlení obecně sdíleného nálezu - schématu, že romské DĚTI SI DĚLAJÍ, CO CHTĚJÍ. Chtěli bychom ukázat, že benevolentnost romských rodičů není výrazem jejich rezignace na výchovu a vzdělávání, ale že je důsledkem existence jinak uspořádané sítě schémat. Podstatou výkladu je konfrontace sítě schémat pojící se s konceptem dětství a výchovy lidí z vyloučené lokality a majority. Klíčový je vztah disciplinace (majoritní pozice Foucault) a respektu a strachu o dítě (pozice Romů).
- V naší kvalitativní studii bychom rádi diskutovali dosavadní interpretace povahy socializace dětí ve vyloučených lokalitách. Vycházíme z konceptu kulturních modelů (kognitivní antropologie). V rámci textu se zaměřujeme na vysvětlení obecně sdíleného nálezu - schématu, že romské DĚTI SI DĚLAJÍ, CO CHTĚJÍ. Chtěli bychom ukázat, že benevolentnost romských rodičů není výrazem jejich rezignace na výchovu a vzdělávání, ale že je důsledkem existence jinak uspořádané sítě schémat. Podstatou výkladu je konfrontace sítě schémat pojící se s konceptem dětství a výchovy lidí z vyloučené lokality a majority. Klíčový je vztah disciplinace (majoritní pozice Foucault) a respektu a strachu o dítě (pozice Romů). (cs)
- In our qualitative study, we would like to face with the existing interpretation of socialization of children from excluded lokalities. We come theoretically from the concept of cultural models (cognitive anthropology approach). In our study, we explore collective opinion - the schema that CHILDREN DO WHATEVER THEY WANT. We would like to show that the benevolence of Roma parents is not an expression of their upbringing and education resignation, but that it is due to schemata's different orders. The main issue is the confrontation of schemata related to the concept of childhood and education of the socially excluded people, and the majority. The key concept is the relation between the need of discipline (majority position, Foucault) and respect and fear for children (excluded people position). (en)
|
Title
| - Socialization of Children from Excluded Lokalities: Schema CHILDREN DO WHATEVER THEY WANT (en)
- Socializace dítěte ve vyloučené lokalitě - schéma děti si dělají, co chtějí
- Socializace dítěte ve vyloučené lokalitě - schéma děti si dělají, co chtějí (cs)
|
skos:prefLabel
| - Socialization of Children from Excluded Lokalities: Schema CHILDREN DO WHATEVER THEY WANT (en)
- Socializace dítěte ve vyloučené lokalitě - schéma děti si dělají, co chtějí
- Socializace dítěte ve vyloučené lokalitě - schéma děti si dělají, co chtějí (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10139201!RIV14-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10139201
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - cognitive anthropology; qualitative research; exclusion; Roma; education; Socialization (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bittnerová, Dana
- Doubek, David
- Levínská, Markéta
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |