About: Genderová rovnost ve výsledcích: znevýhodňují české školy chlapce, nebo dívky?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Článek diskutuje genderové rozdíly v žákovských výsledcích v českých základních a středních školách. Vzdělávací výsledky zahrnují jak školní prospěch, tak úspěšnost v externích didaktických testech. Mezi těmito údaji existuje nesoulad, a to zvláště v matematice, kde tradičně dívky v průměru dosahují lepších školních známek, zatímco chlapci dosahují vyšší průměrné úspěšnosti v testech. Tento rozpor je vysvětlován prostřednictvím konceptu genderové nerovnosti. Článek představuje a podrobně analyzuje dominantní interpretace na tomto poli, přičemž argumentuje pro neplatnost názoru, podle něhož školy znevýhodňují chlapce.
  • Článek diskutuje genderové rozdíly v žákovských výsledcích v českých základních a středních školách. Vzdělávací výsledky zahrnují jak školní prospěch, tak úspěšnost v externích didaktických testech. Mezi těmito údaji existuje nesoulad, a to zvláště v matematice, kde tradičně dívky v průměru dosahují lepších školních známek, zatímco chlapci dosahují vyšší průměrné úspěšnosti v testech. Tento rozpor je vysvětlován prostřednictvím konceptu genderové nerovnosti. Článek představuje a podrobně analyzuje dominantní interpretace na tomto poli, přičemž argumentuje pro neplatnost názoru, podle něhož školy znevýhodňují chlapce. (cs)
  • The article is focused on the gender gap in achievements at Czech primary and secondary schools. Educational outcomes include both grades and results in external didactic tests. There is a substantial discrepancy between grades and tests, especially in mathematics - on average, girls achieve better grades but boys have better test results. This contradiction is explained by using the gender inequality concept. The article presents and analyzes the dominant interpretations in this field and argues against the approach saying that boys are disadvantaged at schools. (en)
Title
  • Genderová rovnost ve výsledcích: znevýhodňují české školy chlapce, nebo dívky?
  • Genderová rovnost ve výsledcích: znevýhodňují české školy chlapce, nebo dívky? (cs)
  • Gender Equity in Achievements: Gender Equity in Achievements: Do Schools Disadvantage Boys or Girls? (en)
skos:prefLabel
  • Genderová rovnost ve výsledcích: znevýhodňují české školy chlapce, nebo dívky?
  • Genderová rovnost ve výsledcích: znevýhodňují české školy chlapce, nebo dívky? (cs)
  • Gender Equity in Achievements: Gender Equity in Achievements: Do Schools Disadvantage Boys or Girls? (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/13:10134222!RIV14-GA0-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP407/11/1740)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 76260
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/13:10134222
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • disadvantage; TIMMS; PISA; didactic tests; grades; equality; equity; gender (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6630C698245E]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • e-Pedagogium [on-line]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 12
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Smetáčková, Irena
issn
  • 1213-7499
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software