Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek diskutuje genderové rozdíly v žákovských výsledcích v českých základních a středních školách. Vzdělávací výsledky zahrnují jak školní prospěch, tak úspěšnost v externích didaktických testech. Mezi těmito údaji existuje nesoulad, a to zvláště v matematice, kde tradičně dívky v průměru dosahují lepších školních známek, zatímco chlapci dosahují vyšší průměrné úspěšnosti v testech. Tento rozpor je vysvětlován prostřednictvím konceptu genderové nerovnosti. Článek představuje a podrobně analyzuje dominantní interpretace na tomto poli, přičemž argumentuje pro neplatnost názoru, podle něhož školy znevýhodňují chlapce.
- Článek diskutuje genderové rozdíly v žákovských výsledcích v českých základních a středních školách. Vzdělávací výsledky zahrnují jak školní prospěch, tak úspěšnost v externích didaktických testech. Mezi těmito údaji existuje nesoulad, a to zvláště v matematice, kde tradičně dívky v průměru dosahují lepších školních známek, zatímco chlapci dosahují vyšší průměrné úspěšnosti v testech. Tento rozpor je vysvětlován prostřednictvím konceptu genderové nerovnosti. Článek představuje a podrobně analyzuje dominantní interpretace na tomto poli, přičemž argumentuje pro neplatnost názoru, podle něhož školy znevýhodňují chlapce. (cs)
- The article is focused on the gender gap in achievements at Czech primary and secondary schools. Educational outcomes include both grades and results in external didactic tests. There is a substantial discrepancy between grades and tests, especially in mathematics - on average, girls achieve better grades but boys have better test results. This contradiction is explained by using the gender inequality concept. The article presents and analyzes the dominant interpretations in this field and argues against the approach saying that boys are disadvantaged at schools. (en)
|
Title
| - Genderová rovnost ve výsledcích: znevýhodňují české školy chlapce, nebo dívky?
- Genderová rovnost ve výsledcích: znevýhodňují české školy chlapce, nebo dívky? (cs)
- Gender Equity in Achievements: Gender Equity in Achievements: Do Schools Disadvantage Boys or Girls? (en)
|
skos:prefLabel
| - Genderová rovnost ve výsledcích: znevýhodňují české školy chlapce, nebo dívky?
- Genderová rovnost ve výsledcích: znevýhodňují české školy chlapce, nebo dívky? (cs)
- Gender Equity in Achievements: Gender Equity in Achievements: Do Schools Disadvantage Boys or Girls? (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10134222!RIV14-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10134222
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - disadvantage; TIMMS; PISA; didactic tests; grades; equality; equity; gender (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |