About: Comparing Czech Public Higher Education Institutions and Faculties 2012: Their Function, Profile and Graduate Employability     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Higher education is changing rapidly, developing away from traditional image. The number of students is steadily growing, in many countries is exceeding half of the corresponding age group. Moreover, higher education institutions (HEIs) have to perform other functions beyond education and research as required by society (individuals, businesses, organizations or regions). Each of the functions has defined quality differently, requires a different focus and a different culture, and is supported by different networks and relationships. No institution can excel in all activities it performs at the same time. The following multi-dimensional typology of Czech public HEIs and their constituent parts, faculties, responds to the need to diversify Czech higher education. It is important that each school is focused on those functions it is able to fulfil well. Therefore there is a growing need to know what functions Czech HEIs perform best, be it high-level research or support for the development of their region. The study of the Education Policy Centre is the first step in this direction, as it maps the strengths and weaknesses of all the 26 Czech public HEIs. The study also explains and interprets the data on the employability of graduates of the Czech public HEIs and their faculties that the Education Policy Centre has collected, analysed and published since 2002. (en)
  • Vysoké školství se všude ve světě i v Evropě rychle mění a čím dál tím méně odpovídá tradičním představám. Počet studentů v řadě zemí přesahuje polovinu populace odpovídajícího věku a navíc vysoké školy plní vedle vzdělávání mnoho dalších funkcí, které od nich společnost (jednotlivci, podniky, organizace nebo regiony) očekává. Nadprůměrných výsledků ovšem nemůže každá jednotlivá instituce dosahovat v celém spektru činností současně. Každá z jejich funkcí má totiž jinak definovanou kvalitu, vyžaduje jiné zaměření a odlišnou kulturu a vytváří prostředí s jinou sítí vztahů a vazeb. Následující srovnání českých veřejných vysokých škol reaguje na potřebu diverzifikovat vysoké školství vyplývající mimo jiné z Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2011 - 2015 (DZ VŠ), který MŠMT vydalo v roce 2010. Je totiž důležité, aby se každá škola zaměřila na ty funkce, které se od ní očekávají, jsou jí vlastní a jež je schopna kvalitně naplnit. Proto samozřejmě roste potřeba poznatků o tom, jaké vlastně české vysoké školy jsou, v čem mohou dosáhnout špičkové mezinárodní úrovně, ale také například v čem mohou přispět k rozvoji svého regionu. Tedy poznatků, o něž dříve takový zájem nebyl, ale které se dnes snaží získat celá Evropská unie. Studie Střediska vzdělávací politiky (SVP) je dalším vykročením tímto směrem, neboť mapuje silnější a slabší stránky všech 26 českých veřejných vysokých škol. Studie rovněž vysvětluje a interpretuje údaje o zaměstnatelnosti absolventů jednotlivých veřejných vysokých škol a jejich fakult v České republice, které SVP dlouhodobě shromažďuje, analyzuje a zveřejňuje již od roku 2002.
  • Vysoké školství se všude ve světě i v Evropě rychle mění a čím dál tím méně odpovídá tradičním představám. Počet studentů v řadě zemí přesahuje polovinu populace odpovídajícího věku a navíc vysoké školy plní vedle vzdělávání mnoho dalších funkcí, které od nich společnost (jednotlivci, podniky, organizace nebo regiony) očekává. Nadprůměrných výsledků ovšem nemůže každá jednotlivá instituce dosahovat v celém spektru činností současně. Každá z jejich funkcí má totiž jinak definovanou kvalitu, vyžaduje jiné zaměření a odlišnou kulturu a vytváří prostředí s jinou sítí vztahů a vazeb. Následující srovnání českých veřejných vysokých škol reaguje na potřebu diverzifikovat vysoké školství vyplývající mimo jiné z Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2011 - 2015 (DZ VŠ), který MŠMT vydalo v roce 2010. Je totiž důležité, aby se každá škola zaměřila na ty funkce, které se od ní očekávají, jsou jí vlastní a jež je schopna kvalitně naplnit. Proto samozřejmě roste potřeba poznatků o tom, jaké vlastně české vysoké školy jsou, v čem mohou dosáhnout špičkové mezinárodní úrovně, ale také například v čem mohou přispět k rozvoji svého regionu. Tedy poznatků, o něž dříve takový zájem nebyl, ale které se dnes snaží získat celá Evropská unie. Studie Střediska vzdělávací politiky (SVP) je dalším vykročením tímto směrem, neboť mapuje silnější a slabší stránky všech 26 českých veřejných vysokých škol. Studie rovněž vysvětluje a interpretuje údaje o zaměstnatelnosti absolventů jednotlivých veřejných vysokých škol a jejich fakult v České republice, které SVP dlouhodobě shromažďuje, analyzuje a zveřejňuje již od roku 2002. (cs)
Title
  • Comparing Czech Public Higher Education Institutions and Faculties 2012: Their Function, Profile and Graduate Employability (en)
  • Srovnání veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2012: Funkce, profily a uplatnění absolventů
  • Srovnání veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2012: Funkce, profily a uplatnění absolventů (cs)
skos:prefLabel
  • Comparing Czech Public Higher Education Institutions and Faculties 2012: Their Function, Profile and Graduate Employability (en)
  • Srovnání veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2012: Funkce, profily a uplatnění absolventů
  • Srovnání veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2012: Funkce, profily a uplatnění absolventů (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/12:10131685!RIV13-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 170759
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/12:10131685
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • graduate employability; profile; function; diversification; higher education institutions (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [8164699B2E2F]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Srovnání veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2012: Funkce, profily a uplatnění absolventů
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zelenka, Martin
  • Bartušek, Aleš
  • Koucký, Jan
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-607-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software