About: Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This article is focusing on the issue of foreign language acquisition of pupils with special learning disabilities (LD). According to studies from abroad, specific learning disabilities do not manifest only in the reading problem but they affect also the phonological, syntactic and semantic component of the foreign language. The aim of the research, introduced in this article, was to describe the process of the foreign language levels acquisition and to compare the main difficulties of the pupils with LD and their classmates by using the Prognostic-diagnostic test of foreign language abilities (M. Malíková, 1989). We tested 26 pupils with LD and 26 classmates from six fourth grade classes from three elementary schools in Prague. Qualitative analysis of subtests revealed significant differences in performances of pupils with LD especially in tasks requiring processing of auditory stimulus. According to obtained data some of the today recommended teaching techniques with pupils with LD in the foreign language classes are questioned. In the end of the article new intervention possibilities are mentioned. (en)
  • Článek se zaměřuje na problematiku osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (SPU). Jak naznačují zkušenosti ze zahraničí, neomezují se projevy specifických poruch učení v procesu osvojování cizího jazyka pouze na problém se čtením (Sparks, Ganshow, 1993; Hu, 2003; Williams, Lovatt, 2003), ale ovlivňují fonologickou, syntaktickou i sémantickou rovinu cizího jazyka. Cílem výzkumu, který je v příspěvku představen, bylo pomocí Prognosticko-diagnostického testu cizojazyčných schopností M. Malíkové (1989) popsat osvojování jednotlivých rovin cizího jazyka u žáků s SPU a v porovnání se srovnávací skupinou postihnout hlavní obtíže těchto žáků. Výzkumný vzorek tvořilo 26 dětí s SPU a 26 spolužáků z šesti 4. tříd tří základních škol v Praze. Kvalitativní analýza výkonů v jednotlivých subtestech poukázala na výrazné rozdíly ve výkonech žáků s SPU v úlohách měřících úroveň cizojazyčných schopností na základě zpracování auditivního podnětu. Na základě zjištěných údajů příspěvek poukazuje na potřebu přehodnocení některých současných způsobů práce s žáky s SPU v hodinách cizího jazyka a nastiňuje nové možnosti intervence.
  • Článek se zaměřuje na problematiku osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (SPU). Jak naznačují zkušenosti ze zahraničí, neomezují se projevy specifických poruch učení v procesu osvojování cizího jazyka pouze na problém se čtením (Sparks, Ganshow, 1993; Hu, 2003; Williams, Lovatt, 2003), ale ovlivňují fonologickou, syntaktickou i sémantickou rovinu cizího jazyka. Cílem výzkumu, který je v příspěvku představen, bylo pomocí Prognosticko-diagnostického testu cizojazyčných schopností M. Malíkové (1989) popsat osvojování jednotlivých rovin cizího jazyka u žáků s SPU a v porovnání se srovnávací skupinou postihnout hlavní obtíže těchto žáků. Výzkumný vzorek tvořilo 26 dětí s SPU a 26 spolužáků z šesti 4. tříd tří základních škol v Praze. Kvalitativní analýza výkonů v jednotlivých subtestech poukázala na výrazné rozdíly ve výkonech žáků s SPU v úlohách měřících úroveň cizojazyčných schopností na základě zpracování auditivního podnětu. Na základě zjištěných údajů příspěvek poukazuje na potřebu přehodnocení některých současných způsobů práce s žáky s SPU v hodinách cizího jazyka a nastiňuje nové možnosti intervence. (cs)
Title
  • Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
  • Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (cs)
  • The Acquisition of a Foreign Language among Pupils with The Acquisition of a Foreign Language among Pupils with Specific Learning Disorders (en)
skos:prefLabel
  • Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
  • Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (cs)
  • The Acquisition of a Foreign Language among Pupils with The Acquisition of a Foreign Language among Pupils with Specific Learning Disorders (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/12:10128857!RIV13-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1-2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 152728
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/12:10128857
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • syntax; specific learning difficulties; semantics; phonological skills; phonology; foreign language (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [957ECE4DD4CC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 62
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kucharská, Anna
  • Špačková, Klára
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software