About: Activities of preschool age and their importance for the development of literacy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • There is a great difference among the children in terms of adopting the reading literacy. This paper deals with the most significant differences at the beginning of education, which are being observed and which have influence on developing reading skills. These differences grow from earlier development periods and they are related to dispositional characteristics of the child, as well as its pre-reading experiences. Development of the child in a preschool age, not only in general perspective, but also in the area of pre-literacy, depends on social factors, as well as domestic and other social environment. Achieved level of reading qualifications corresponds with aforementioned factors. Important question is, how the child apprehends reading and how is its meaning interpreted. (en)
  • Mezi dětmi je velký rozdíl, jak si osvojují základy čtenářské gramotnosti. Příspěvek se zabývá identifikací nejvýznamnějších rozdílů na počátku vzdělávání, které bývají výzkumně sledovány a které mají dopad na rozvíjející se čtenářství. Jsou dány z předchozích vývojových období a vztahují se nejenom k dispozičním charakteristikám dítěte, ale i k jeho předčtenářským zkušenostem. Vývoj předškolního dítěte, jak v obecném pohledu, tak v oblasti pregramotnosti, závisí na společenských faktorech, ale také na rodinném a dalším sociálním prostředím, do kterého dítě vstupuje. Dosažená úroveň předpokladů ke čtení s nimi koresponduje. Důležitou otázkou je i to, jak dítě pochopí, co to čtení je a jak interpretuje jeho význam.
  • Mezi dětmi je velký rozdíl, jak si osvojují základy čtenářské gramotnosti. Příspěvek se zabývá identifikací nejvýznamnějších rozdílů na počátku vzdělávání, které bývají výzkumně sledovány a které mají dopad na rozvíjející se čtenářství. Jsou dány z předchozích vývojových období a vztahují se nejenom k dispozičním charakteristikám dítěte, ale i k jeho předčtenářským zkušenostem. Vývoj předškolního dítěte, jak v obecném pohledu, tak v oblasti pregramotnosti, závisí na společenských faktorech, ale také na rodinném a dalším sociálním prostředím, do kterého dítě vstupuje. Dosažená úroveň předpokladů ke čtení s nimi koresponduje. Důležitou otázkou je i to, jak dítě pochopí, co to čtení je a jak interpretuje jeho význam. (cs)
Title
  • Activities of preschool age and their importance for the development of literacy (en)
  • Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti
  • Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti (cs)
skos:prefLabel
  • Activities of preschool age and their importance for the development of literacy (en)
  • Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti
  • Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/12:10128844!RIV13-GA0-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP407/12/1830)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 160990
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/12:10128844
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • preconceptions of reading; emotional, cognitive, language and personality needs; prerequisites for reading; sociocultural differences; hyperlexia; dyslexia; individual differences; literacy; reading skills; Reading (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1A9899660158]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Didaktické studie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 4
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kucharská, Anna
issn
  • 1804-1221
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 38 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software