About: The Developmental Dynamic of Reading in the Analytic-Syntetic Method of Reading and the Genetic Method in the 1st and 2nd Grade and Its Application in Counselling Diagnostics     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V České republice se ve výuce čtení používají dvě metody: metoda analyticko-syntetická a metoda genetická. Každá vychází z jiných teoretických základů, jiný je také výukový a metodický postup. V letech 2008 - 2009 bylo v rámci ověřování tzv. preventivně intervenčního modelu péče o žáky se specifickými poruchami učení realizováno výzkumné šetření o mapování odlišností v rozvoji čtenářských dovedností u žáků z uvedených metod. Byly použity zkoušky čtení, respektující užívaný diagnostický princip: v českém jazyce jakožto jazyce transparentním se od počátku podporuje rozvoj porozumění, jednotlivé zkoušky měly proto charakter krátkých smysluplných textů. Příspěvek se zabývá vývojovou dynamikou rozvíjejících se dovedností čtení v obou metodách (N=452) na počátku vzdělávání, postihuje hlavní rozdíly v jednotlivých parametrech čtenářských dovedností (rychlost čtení, technika čtení, porozumění čtenému, chybovost ve čtení) u žáků prvních a druhých tříd. Upozorňuje na metodologicky nesprávné postupy, které se v dané oblasti pro hodnocení čtení používají, zdůrazňuje význam kontextu školního čtenářského prostředí v diagnostice školních dovedností.
  • V České republice se ve výuce čtení používají dvě metody: metoda analyticko-syntetická a metoda genetická. Každá vychází z jiných teoretických základů, jiný je také výukový a metodický postup. V letech 2008 - 2009 bylo v rámci ověřování tzv. preventivně intervenčního modelu péče o žáky se specifickými poruchami učení realizováno výzkumné šetření o mapování odlišností v rozvoji čtenářských dovedností u žáků z uvedených metod. Byly použity zkoušky čtení, respektující užívaný diagnostický princip: v českém jazyce jakožto jazyce transparentním se od počátku podporuje rozvoj porozumění, jednotlivé zkoušky měly proto charakter krátkých smysluplných textů. Příspěvek se zabývá vývojovou dynamikou rozvíjejících se dovedností čtení v obou metodách (N=452) na počátku vzdělávání, postihuje hlavní rozdíly v jednotlivých parametrech čtenářských dovedností (rychlost čtení, technika čtení, porozumění čtenému, chybovost ve čtení) u žáků prvních a druhých tříd. Upozorňuje na metodologicky nesprávné postupy, které se v dané oblasti pro hodnocení čtení používají, zdůrazňuje význam kontextu školního čtenářského prostředí v diagnostice školních dovedností. (cs)
  • In the Czech Republic there are used two methods in reading education: the analytical-synthetic method (conventional) and the genetic method. These are based on different theoretic foundations, unequal is also methodology and the pedagogical approach.Between the years 2008 -- 2010 there was a research which was focused on verifying the so-called preventive intervention model of care of pupils with specific learning disabilities. It also included mapping of the differences in development of reading abilities of children from stated methods. The reading test have been used, respecting the diagnostic principle: in the Czech language the development of understanding is being supported as it is a transparent language. That's why each tests have character of short texts. The paper deals with the developmental dynamics of cultivation of reading skills in both methods (N=452) on the beginning of education, compares main differences in the individual parametres of reading abilities (the speed of reading, reading technique, reading comprehension, error rate in reading) of first and second grade pupils. The paper also points out methodologically incorrect procedures which are being used in this particular area for evaluation of reading skills and it also emphasizes the importance of school reading environment for diagnosis of reading skills (en)
Title
  • The Developmental Dynamic of Reading in the Analytic-Syntetic Method of Reading and the Genetic Method in the 1st and 2nd Grade and Its Application in Counselling Diagnostics (en)
  • Vývojová dynamika čtení v analyticko-syntetické metodě a metodě genetické v 1. a 2. třídě a její uplatnění v poradenské diagnostice
  • Vývojová dynamika čtení v analyticko-syntetické metodě a metodě genetické v 1. a 2. třídě a její uplatnění v poradenské diagnostice (cs)
skos:prefLabel
  • The Developmental Dynamic of Reading in the Analytic-Syntetic Method of Reading and the Genetic Method in the 1st and 2nd Grade and Its Application in Counselling Diagnostics (en)
  • Vývojová dynamika čtení v analyticko-syntetické metodě a metodě genetické v 1. a 2. třídě a její uplatnění v poradenské diagnostice
  • Vývojová dynamika čtení v analyticko-syntetické metodě a metodě genetické v 1. a 2. třídě a její uplatnění v poradenské diagnostice (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/12:10128828!RIV13-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1-2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 179997
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/12:10128828
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • reading comprehension; errors in reading; reading technique; speed reading; analytic-synthetic/genetic method of reading; individualization and differentiation of instruction; three-stage model of care; reading texts; creading skills; early literacy (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D5ECED7D109F]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 62
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kucharská, Anna
  • Barešová, Pavlína
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software