About: Intertextualita v reklamě     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Reklama, jakožto jedna z forem persvazivní komunikace, často užívá intertextové odkazy k přesvědčování, manipulaci a sedukci recipienta. Monografie analyzuje intertextové odkazy v reklamě a jejich distribuci dle typů pretextů, a to na základě teoretických podkladů. První část publikace shrnuje relevantní teorie zaobírající se intertextovostí. Následuje bohatá analýza reklamních textů z hlediska intertextových a architextových odkazů. Zdrojový materiál byl vybrán především z novin, časopisů, televize a rozhlasu, ale také z %22outdoorových%22 reklamních ploch. Autoři reklam citují, rozšiřují, redukují či jinak aktualizují pretextové zdroje, zaměňují slova, užívají aluze atd. Pokud je pretext vhodně vybrán, reklama má na recipienta větší manipulativní dopad.
  • Reklama, jakožto jedna z forem persvazivní komunikace, často užívá intertextové odkazy k přesvědčování, manipulaci a sedukci recipienta. Monografie analyzuje intertextové odkazy v reklamě a jejich distribuci dle typů pretextů, a to na základě teoretických podkladů. První část publikace shrnuje relevantní teorie zaobírající se intertextovostí. Následuje bohatá analýza reklamních textů z hlediska intertextových a architextových odkazů. Zdrojový materiál byl vybrán především z novin, časopisů, televize a rozhlasu, ale také z %22outdoorových%22 reklamních ploch. Autoři reklam citují, rozšiřují, redukují či jinak aktualizují pretextové zdroje, zaměňují slova, užívají aluze atd. Pokud je pretext vhodně vybrán, reklama má na recipienta větší manipulativní dopad. (cs)
  • Advertising, as one of the forms of persuasive communication, often uses intertextual links to persuade, to manipulate and to seduce the recipient. The monograph analyses the intertextual links in advertising and their distribution according to the types of pretexts on the basis of theoretical research. In the first part of the monograph, relevant theories, which deal with intertextuality, are summed up. In the second part, types of intertextual and architextual links used in advertising are selected. The source material comes mainly from newspapers, magazines, television, radio, but also from %22outdoor%22 advertising places. Authors of advertisements quote, extend or reduce the model texts, exchange similar words, use allusions etc. When the pretext is well chosen, the recipient finds the product more attractive. (en)
Title
  • Intertextualita v reklamě
  • Intertextualita v reklamě (cs)
  • Intertextuality in Advertising (en)
skos:prefLabel
  • Intertextualita v reklamě
  • Intertextualita v reklamě (cs)
  • Intertextuality in Advertising (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/12:10125758!RIV13-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 142703
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/12:10125758
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • quotation; alusion; communication; pretext; manipulation; architextuality; intertextuality; advertising (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [482DF838A473]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Intertextualita v reklamě
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Holanová, Radka
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-513-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software