About: Evaluation of the new two-stage teacher training by students at Charles University in Prague - Faculty of Education     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Tento příspěvek se zabývá Boloňským procesem a jeho dopady na vzdělávání učitelů v České republice. Prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi studenty na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Jsou zjišťovány názory studentů na přechod z pětiletého neděleného magisterského studia ke strukturovanému studiu zavedeného na uvedené fakultě v roce 2006/2007. Dále jsou zjišťovány i jejich názory na strukturované studium samotné. Data byla sbírána během zimního semestru 2010/2011. Průzkumu se celkově zúčastnilo 126 studentů, z toho 30 studentů bakalářského studia a 96 studentů navazujícího magisterského studia, přičemž všichni studenti jsou studenti nového strukturovaného studia. Kdyby studenti měli možnost volby mezi strukturovaným studiem a neděleným studiem, téměř 70 % z nich by dalo přednost strukturovanému studiu. Studenti bakalářského studia byli dotazování, zda-li hodlají pokračovat v navazujícím magisterském studiu. Většina z nich (90%) odpověděla %22ano%22, což poukazuje na to, že rozdělení do dvou fází studia je více méně formální záležitostí. Dvě třetiny těchto studentů hodlají pokračovat v magisterském studiu na té samé fakultě, tj. Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Studenti magisterského studia srovnávali studijní zatěž dvou fází strukturovaného studia. Polovina těchto studentů považuje obě fáze z tohoto pohledlu za srovnatelné. U zbytku studentů převažuje názor, že studijní zátěž je v druhé fázi větší.
  • Tento příspěvek se zabývá Boloňským procesem a jeho dopady na vzdělávání učitelů v České republice. Prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi studenty na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Jsou zjišťovány názory studentů na přechod z pětiletého neděleného magisterského studia ke strukturovanému studiu zavedeného na uvedené fakultě v roce 2006/2007. Dále jsou zjišťovány i jejich názory na strukturované studium samotné. Data byla sbírána během zimního semestru 2010/2011. Průzkumu se celkově zúčastnilo 126 studentů, z toho 30 studentů bakalářského studia a 96 studentů navazujícího magisterského studia, přičemž všichni studenti jsou studenti nového strukturovaného studia. Kdyby studenti měli možnost volby mezi strukturovaným studiem a neděleným studiem, téměř 70 % z nich by dalo přednost strukturovanému studiu. Studenti bakalářského studia byli dotazování, zda-li hodlají pokračovat v navazujícím magisterském studiu. Většina z nich (90%) odpověděla %22ano%22, což poukazuje na to, že rozdělení do dvou fází studia je více méně formální záležitostí. Dvě třetiny těchto studentů hodlají pokračovat v magisterském studiu na té samé fakultě, tj. Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Studenti magisterského studia srovnávali studijní zatěž dvou fází strukturovaného studia. Polovina těchto studentů považuje obě fáze z tohoto pohledlu za srovnatelné. U zbytku studentů převažuje názor, že studijní zátěž je v druhé fázi větší. (cs)
  • This paper deals with the Bologna Process and its implication to teacher training in the Czech Republic. It presents results of the questionnaire survey among students at Charles University in Prague - Faculty of Education. We studied students' opinions about the transition from the five-year one-stage study leading to Master's degree to the two-stage study leading to Bachelor's and Master's degrees introduced in 2006/2007 at the Faculty. We also found out their opinions about several aspects of the new two-stage study. The data collection was conducted during winter semester 2010/2011. In total 126 students participated in our survey, 30 Bachelor's students and 96 Master's students, all participants in the current two-stage system. If these students had a choice, almost 70 % of them would prefer the current two-stage system. Bachelor's students were asked whether they are going to continue in the second stage leading to Master's degree. Most of them (90 %) answered %22yes%22, suggesting that the division in the two stages is more or less formal. Two-thirds of these students are going to pursue the Master's degree at the same faculty, i.e. Faculty of Education at Charles University in Prague. Masters students were asked to compare study load in the two stages of the new system. Half of these students consider the study load comparable in the two stages. By the rest of the students, the opinion that the study load is higher in the second stage prevails. (en)
Title
  • Evaluation of the new two-stage teacher training by students at Charles University in Prague - Faculty of Education (en)
  • Hodnocení strukturovaného studia učitelství studenty Univerzity Karlovy v Praze - Pedagogické fakulty
  • Hodnocení strukturovaného studia učitelství studenty Univerzity Karlovy v Praze - Pedagogické fakulty (cs)
skos:prefLabel
  • Evaluation of the new two-stage teacher training by students at Charles University in Prague - Faculty of Education (en)
  • Hodnocení strukturovaného studia učitelství studenty Univerzity Karlovy v Praze - Pedagogické fakulty
  • Hodnocení strukturovaného studia učitelství studenty Univerzity Karlovy v Praze - Pedagogické fakulty (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/11:10126849!RIV13-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021620862)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 202534
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/11:10126849
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teacher training in the Czech Republic; five-year one-stage study leading to Master's degree; two-stage study leading to Bachelor's and Master's degrees; Bologna Declaration; Bologna Process (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1DA2B565AE64]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Jasna, Slovensko
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Škola - statistický element v sociálnej dynamike
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bendl, Stanislav
  • Voňková, Hana
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • lura Edition
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8078-459-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 38 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software