Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Are there any specific concepts of education among the inhabitants of ghettos? And how these culturally specific understandings and interpretations of the schooling situation influence school career failure as the transfer to the practical school, unfinished school career and absence of higher education? Attemps of the state and NGOs to improve the level of education are impaired by problems that can be described as %22cultural conflict%22. It is a process of negotiated mis-understanding based on processes of stereoptypization and multiple failed attempts of communication between the majority and minority. The aim of our research is to describe and analyze cultural models that are at the hart of this dis-hermeneutical process and ways od their development in the educational interaction. (en)
- Existují specifické koncepty ve vztahu ke vzdělávání u obyvatel ghett? A jak ovlivňují tyto kulturně specifická porozumění a interpretace vzdělávací situace vzdělávací neúspěch, který chápeme jako přechod do zvláštní školy, neukončenou školní docházku a absenci vyššího vzdělání? Snahy státu a nevládních organizací zvyšovat vzdělanostní úroveň tu naráží na problémy, které lze velmi široce nazvat %22kulturním konfliktem%22. Jedná se o proces vyjednávaného ne-dorozumění, založený na procesech stereotypizace a mnohonásobně nezdařených hermeneutických operacích, které probíhají mezi majoritou a minoritou. Cílem našeho výzkumu je popsat a analyzovat kulturní stereotypy, kolem kterých tento dis-hermeneutický proces probíhá a na procesy jejich vytváření v interakci mezi romskými dětmi, rodiči a školou.
- Existují specifické koncepty ve vztahu ke vzdělávání u obyvatel ghett? A jak ovlivňují tyto kulturně specifická porozumění a interpretace vzdělávací situace vzdělávací neúspěch, který chápeme jako přechod do zvláštní školy, neukončenou školní docházku a absenci vyššího vzdělání? Snahy státu a nevládních organizací zvyšovat vzdělanostní úroveň tu naráží na problémy, které lze velmi široce nazvat %22kulturním konfliktem%22. Jedná se o proces vyjednávaného ne-dorozumění, založený na procesech stereotypizace a mnohonásobně nezdařených hermeneutických operacích, které probíhají mezi majoritou a minoritou. Cílem našeho výzkumu je popsat a analyzovat kulturní stereotypy, kolem kterých tento dis-hermeneutický proces probíhá a na procesy jejich vytváření v interakci mezi romskými dětmi, rodiči a školou. (cs)
|
Title
| - Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách
- Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách (cs)
- Are they lying or wrong or just not understanding us? Cultural models and Education in Roma Ghettos (en)
|
skos:prefLabel
| - Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách
- Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách (cs)
- Are they lying or wrong or just not understanding us? Cultural models and Education in Roma Ghettos (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/11:10106898!RIV12-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/11:10106898
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - education; ghettos; cultural models; ethnography (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X. Vybrané aspekty teorie a praxe
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bittnerová, Dana
- Doubek, David
- Levínská, Markéta
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |