About: Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Are there any specific concepts of education among the inhabitants of ghettos? And how these culturally specific understandings and interpretations of the schooling situation influence school career failure as the transfer to the practical school, unfinished school career and absence of higher education? Attemps of the state and NGOs to improve the level of education are impaired by problems that can be described as %22cultural conflict%22. It is a process of negotiated mis-understanding based on processes of stereoptypization and multiple failed attempts of communication between the majority and minority. The aim of our research is to describe and analyze cultural models that are at the hart of this dis-hermeneutical process and ways od their development in the educational interaction. (en)
  • Existují specifické koncepty ve vztahu ke vzdělávání u obyvatel ghett? A jak ovlivňují tyto kulturně specifická porozumění a interpretace vzdělávací situace vzdělávací neúspěch, který chápeme jako přechod do zvláštní školy, neukončenou školní docházku a absenci vyššího vzdělání? Snahy státu a nevládních organizací zvyšovat vzdělanostní úroveň tu naráží na problémy, které lze velmi široce nazvat %22kulturním konfliktem%22. Jedná se o proces vyjednávaného ne-dorozumění, založený na procesech stereotypizace a mnohonásobně nezdařených hermeneutických operacích, které probíhají mezi majoritou a minoritou. Cílem našeho výzkumu je popsat a analyzovat kulturní stereotypy, kolem kterých tento dis-hermeneutický proces probíhá a na procesy jejich vytváření v interakci mezi romskými dětmi, rodiči a školou.
  • Existují specifické koncepty ve vztahu ke vzdělávání u obyvatel ghett? A jak ovlivňují tyto kulturně specifická porozumění a interpretace vzdělávací situace vzdělávací neúspěch, který chápeme jako přechod do zvláštní školy, neukončenou školní docházku a absenci vyššího vzdělání? Snahy státu a nevládních organizací zvyšovat vzdělanostní úroveň tu naráží na problémy, které lze velmi široce nazvat %22kulturním konfliktem%22. Jedná se o proces vyjednávaného ne-dorozumění, založený na procesech stereotypizace a mnohonásobně nezdařených hermeneutických operacích, které probíhají mezi majoritou a minoritou. Cílem našeho výzkumu je popsat a analyzovat kulturní stereotypy, kolem kterých tento dis-hermeneutický proces probíhá a na procesy jejich vytváření v interakci mezi romskými dětmi, rodiči a školou. (cs)
Title
  • Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách
  • Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách (cs)
  • Are they lying or wrong or just not understanding us? Cultural models and Education in Roma Ghettos (en)
skos:prefLabel
  • Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách
  • Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách (cs)
  • Are they lying or wrong or just not understanding us? Cultural models and Education in Roma Ghettos (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/11:10106898!RIV12-GA0-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, P(GA406/08/0805)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 210137
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/11:10106898
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • education; ghettos; cultural models; ethnography (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [89255FDA6546]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X. Vybrané aspekty teorie a praxe
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bittnerová, Dana
  • Doubek, David
  • Levínská, Markéta
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-2906-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software