Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Human body has always been, is now and always will be a symbol of its time. Understanding body and its aesthetics reveals not only a lot of information about the particular culture in terms of perceiving beauty, but it also discloses understanding of the soul of man and many other factors which reveal the true essence of the particular society. In this article I would like to touch upon a few subjects, which are related (at least I believe so) with corporeality; these topics include health, beauty, EMO lifestyle and ordinary versus virtual reality. As these issues are very complex and they change relatively slowly in time I propose to %22use%22 school environment, principles of experiential education and educational approach of Martin Buber to draw students or pupils into the I-Thou relationship. Accepting oneself (in their own physical body) is one of the conditions to entering the I-Thou relationship which opens the door to embracing the world (life and its meaning) and thus accepting the responsibility for this world. (en)
- Lidské tělo vždy bylo, je a bude symbolem své doby. Chápání těla a jeho estetiky totiž prozrazuje nejen mnohé o dané společnosti ve smyslu pojetí krásy, ale i o vztahu k duši člověka a potažmo k věcem a pojmům konstituujícím danou společnost. V této stati bych rád vyzdvihl některá témata, která spolu, dle mého názoru, více či méně souvisí nejen tím, že je propojuje téma tělesnosti. Daná témata (zdraví, krása, životní styl EMO i realita versus virtuální realita) chci spíše jen vynést na světlo než vyřešit. Řešení mých otázek je příliš komplexní, zahrnuje celkové postoje nejen jedince, ale i celé společnosti a takovéto postoje se mění jen velmi pomalu. Proto navrhuji využít vlivu školy, která by (tam, kde je to možné) více vycházela ze zásad zážitkové pedagogiky a pedagogického přístupu Martina Bubera, který ve výuce usiluje o vztah založený na principu Já-Ty. Přijetí sebe sama (ve své tělesnosti), je podmínkou pro opravdový vstup do vztahu Já-Ty, který otevírá dveře k přijetí tohoto světa (celku, smyslu) za vlastní, a tak i převzetí zodpovědnosti za tento svět.
- Lidské tělo vždy bylo, je a bude symbolem své doby. Chápání těla a jeho estetiky totiž prozrazuje nejen mnohé o dané společnosti ve smyslu pojetí krásy, ale i o vztahu k duši člověka a potažmo k věcem a pojmům konstituujícím danou společnost. V této stati bych rád vyzdvihl některá témata, která spolu, dle mého názoru, více či méně souvisí nejen tím, že je propojuje téma tělesnosti. Daná témata (zdraví, krása, životní styl EMO i realita versus virtuální realita) chci spíše jen vynést na světlo než vyřešit. Řešení mých otázek je příliš komplexní, zahrnuje celkové postoje nejen jedince, ale i celé společnosti a takovéto postoje se mění jen velmi pomalu. Proto navrhuji využít vlivu školy, která by (tam, kde je to možné) více vycházela ze zásad zážitkové pedagogiky a pedagogického přístupu Martina Bubera, který ve výuce usiluje o vztah založený na principu Já-Ty. Přijetí sebe sama (ve své tělesnosti), je podmínkou pro opravdový vstup do vztahu Já-Ty, který otevírá dveře k přijetí tohoto světa (celku, smyslu) za vlastní, a tak i převzetí zodpovědnosti za tento svět. (cs)
|
Title
| - Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého.
- Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého. (cs)
- Body as a Symbol of Present Time. If I Like Myself, Only Then I May Like Someone Else. (en)
|
skos:prefLabel
| - Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého.
- Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého. (cs)
- Body as a Symbol of Present Time. If I Like Myself, Only Then I May Like Someone Else. (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/11:10105973!RIV12-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/11:10105973
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Education; Health; Martin Buber; Body; Corporeality (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Symbol ve výchově, umění a sportu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |