About: Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Studie analyzuje výsledky rozsáhlého šetření v maturitních ročnících středních škol, které v rámci projektu HELP v prosinci 2009 provedl CZVV (Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání ? CERMAT). Cílem šetření bylo zjistit pomocí testů úroveň žáků v matematice, v českém jazyce a literatuře a ve zvoleném cizím jazyce a pokusit se odhalit různé příčiny rozdílné úrovně maturantů v rovině individuální, institucionální a systémové. Hlavním závěrem studie je, že při uvažovaném nastavení státních maturit jsou žáci v poměrně velké části středního školství ohroženi vysokou mírou koncentrované neúspěšnosti. Nezanedbatelný podíl žáků na určitých školách/oborech nebude totiž schopen státní maturitu složit. Na různé typy a obory středního vzdělávání totiž vstupují žáci s velice různou úrovní studijních předpokladů, které jsou hlavním faktorem jejich pravděpodobné neúspěšnosti. Nástroji vzdělávací politiky používanými na systémové a institucionální úrovni lze tyto rozdíly změnit jen omezeně.
  • Studie analyzuje výsledky rozsáhlého šetření v maturitních ročnících středních škol, které v rámci projektu HELP v prosinci 2009 provedl CZVV (Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání ? CERMAT). Cílem šetření bylo zjistit pomocí testů úroveň žáků v matematice, v českém jazyce a literatuře a ve zvoleném cizím jazyce a pokusit se odhalit různé příčiny rozdílné úrovně maturantů v rovině individuální, institucionální a systémové. Hlavním závěrem studie je, že při uvažovaném nastavení státních maturit jsou žáci v poměrně velké části středního školství ohroženi vysokou mírou koncentrované neúspěšnosti. Nezanedbatelný podíl žáků na určitých školách/oborech nebude totiž schopen státní maturitu složit. Na různé typy a obory středního vzdělávání totiž vstupují žáci s velice různou úrovní studijních předpokladů, které jsou hlavním faktorem jejich pravděpodobné neúspěšnosti. Nástroji vzdělávací politiky používanými na systémové a institucionální úrovni lze tyto rozdíly změnit jen omezeně. (cs)
  • The study analyses the results of a large survey conducted within the project HELP by the Centre for Evaluation of Educational Achievement (CERMAT) in uppermost forms of secondary schools in December 2009. The aim of the survey was to find out the actual performance level of their students in mathematics, the Czech language and a foreign language by means of tests corresponding to those to be used for the state examination of secondary education, as well as to try to discover various causes of their varied performance at individual, institutional and system levels. The study´s main finding is that a comparatively large proportion of secondary students will be threatened by failure focused on certain types of schools and/or fields of education. Education policy tools used at system and institutional levels have only a limited effect on altering the fact that various types of schools and fields of education attract, and are entered by, students with very different levels of their scholastic aptitude. (en)
Title
  • Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP
  • Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP (cs)
  • Who and Why (not) Passes Maturita? : Analytical Study of the Project HELP (en)
skos:prefLabel
  • Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP
  • Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP (cs)
  • Who and Why (not) Passes Maturita? : Analytical Study of the Project HELP (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/10:10082928!RIV11-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 266282
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/10:10082928
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • The quality of schools; Maturita; Secondary education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [CDB3D981D489]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • 1
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zelenka, Martin
  • Koucký, Jan
  • Koucká, Věra
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Pedagogická fakulta, UK v Praze
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-491-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software