About: Vztah mezi (ne)manipulativním a viktimizačním jednáním učitele a jeho vybranými charakteristikami     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article deals with manipulation in Czech schools. It is an output of international project %22Teacher in post-socialistic countries as manipulator and victim in the context of education policy and pedagogical activity%22. Manipulation is here defined as a special type of influence exerted intentionally on a person, which is motivated by goals of the manipulator and which objectifies the person being under the influence of the manipulator. The core of the article is the analysis of the relationship between selected characteristics of basic school and high school teachers (gender, years of practice, type of school ...) and their (non)manipulative behavior. A set of school-related statements and hypothetical situations were presented to the teachers. The degree of (dis)agreement with the statements and the solutions of the hypothetical situations show different approaches of teachers to education and their different behavior to pupils, colleagues and headmasters. (en)
  • Článek se zabývá problematikou manipulace na českých školách. Je výstupem projektu %22Učitel v postsocialistických zemích jakožto původce a oběť manipulace v kontextu osvětové politiky a pedagogického působení%22 realizovaným v Polsku (koordinátor), České republice a na Slovensku. Manipulace je zde definována jako specifický typ ovlivňování osoby, které je záměrně prováděno ve jménu cílů stanovených původcem manipulace a které zpředmětňuje osobu, která je vystavena působení původce. Jádrem příspěvku je analýza vztahu mezi vybranými charakteristikami učitelů základních a středních škol (pohlaví, délka praxe, typ školy ...) a jejich (ne)manipulativním či viktimizačním jednáním. Učitelům byla předložena řada tvrzení a hypotetických situací vztahujících se ke školnímu prostředí. Míra (ne)souhlasu s jednotlivými tvrzeními a řešení hypotetických situací ukazují na rozdílné přístupy učitelů k výchově a jejich odlišné způsoby jednání ve školním prostředí ve vztahu k žákům, kolegům a nadřízeným.
  • Článek se zabývá problematikou manipulace na českých školách. Je výstupem projektu %22Učitel v postsocialistických zemích jakožto původce a oběť manipulace v kontextu osvětové politiky a pedagogického působení%22 realizovaným v Polsku (koordinátor), České republice a na Slovensku. Manipulace je zde definována jako specifický typ ovlivňování osoby, které je záměrně prováděno ve jménu cílů stanovených původcem manipulace a které zpředmětňuje osobu, která je vystavena působení původce. Jádrem příspěvku je analýza vztahu mezi vybranými charakteristikami učitelů základních a středních škol (pohlaví, délka praxe, typ školy ...) a jejich (ne)manipulativním či viktimizačním jednáním. Učitelům byla předložena řada tvrzení a hypotetických situací vztahujících se ke školnímu prostředí. Míra (ne)souhlasu s jednotlivými tvrzeními a řešení hypotetických situací ukazují na rozdílné přístupy učitelů k výchově a jejich odlišné způsoby jednání ve školním prostředí ve vztahu k žákům, kolegům a nadřízeným. (cs)
Title
  • Vztah mezi (ne)manipulativním a viktimizačním jednáním učitele a jeho vybranými charakteristikami
  • Relationship Between Teacher (Non)Manipulative and Victimizing Behaviours and some Teacher Characteristics (en)
  • Vztah mezi (ne)manipulativním a viktimizačním jednáním učitele a jeho vybranými charakteristikami (cs)
skos:prefLabel
  • Vztah mezi (ne)manipulativním a viktimizačním jednáním učitele a jeho vybranými charakteristikami
  • Relationship Between Teacher (Non)Manipulative and Victimizing Behaviours and some Teacher Characteristics (en)
  • Vztah mezi (ne)manipulativním a viktimizačním jednáním učitele a jeho vybranými charakteristikami (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/10:10081625!RIV12-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 298510
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/10:10081625
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • marginal effect of variables; ordered probit model; type of school; type of (optional) education; years of practice; gender; victimization; intentionality; objectification; manipulation; education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • SK - Slovenská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C19321013176]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika.sk
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 1
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bendl, Stanislav
  • Voňková, Hana
issn
  • 1338-0982
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software