About: Kolik máme vysokoškoláků?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In recent years the dynamics of quantitative development of higher education in the Czech Republic has been the highest one of all developed countries in the world. Today, 60 % of the age cohort enter higher education institutions, further 7 % enrol in higher professional schools which represent the lower tier of tertiary education. Such a steep increase in the number of students corresponds neither to economic situation nor to the capability of higher education to adapt to new needs, namely to have an adequate offer for each of a wide range of students, having a far more diverse family background and personal experience, motivation and aptitude for study, career aspirations and aims what to achieve in life. Moreover, due to a demographic decline far weaker age cohorts will reach the age of 19-21 years in the middle of the next decade. Even if the number of those enrolled in tertiary education will stagnate, their proportion in 2015 will significantly exceed three quarters of the corresponding age coh (en)
  • Dynamika kvantitativního rozvoje vysokého školství v České republice je v posledních letech nejvyšší ze všech rozvinutých zemí světa. Na vysoké školy už u nás odchází studovat 60 % lidí z populačního ročníku a dalších 7 % jde na vyšší odborné školy, které jsou také součástí mezinárodně srovnávaného terciárního vzdělávání. Tak rychlému nárůstu počtu studentů neodpovídá ani ekonomická situace, ani schopnost vysokého školství se přizpůsobovat novým požadavkům, především mít odpovídající nabídku pro každého z širokého spektra zájemců o studium – se stále různorodějším zázemím a životními zkušenostmi, studijními předpoklady a motivacemi, aspiracemi a cíli, čeho v životě dosáhnout. V důsledku demografického zlomu se v polovině příštího desetiletí do věku 19–21 let dostanou podstatně slabší populační kohorty. Dokonce i při případné stagnaci počtu zapsaných do terciárního vzdělávání na současné úrovni, by jejich podíl do roku 2015 značně přesáhnul tři čtvrtiny odpovídající věkové kohorty.
  • Dynamika kvantitativního rozvoje vysokého školství v České republice je v posledních letech nejvyšší ze všech rozvinutých zemí světa. Na vysoké školy už u nás odchází studovat 60 % lidí z populačního ročníku a dalších 7 % jde na vyšší odborné školy, které jsou také součástí mezinárodně srovnávaného terciárního vzdělávání. Tak rychlému nárůstu počtu studentů neodpovídá ani ekonomická situace, ani schopnost vysokého školství se přizpůsobovat novým požadavkům, především mít odpovídající nabídku pro každého z širokého spektra zájemců o studium – se stále různorodějším zázemím a životními zkušenostmi, studijními předpoklady a motivacemi, aspiracemi a cíli, čeho v životě dosáhnout. V důsledku demografického zlomu se v polovině příštího desetiletí do věku 19–21 let dostanou podstatně slabší populační kohorty. Dokonce i při případné stagnaci počtu zapsaných do terciárního vzdělávání na současné úrovni, by jejich podíl do roku 2015 značně přesáhnul tři čtvrtiny odpovídající věkové kohorty. (cs)
Title
  • Kolik máme vysokoškoláků?
  • How many university students do we have? (en)
  • Kolik máme vysokoškoláků? (cs)
skos:prefLabel
  • Kolik máme vysokoškoláků?
  • How many university students do we have? (en)
  • Kolik máme vysokoškoláků? (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/09:00222449!RIV10-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 01
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 321990
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/09:00222449
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Tertiary education; students (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [88F9B46B6E06]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • AULA
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 17
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Koucký, Jan
issn
  • 1210-6658
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 69 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software