About: Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků a rostoucí role žen ve společnosti jako dvě významné sociální determinanty školního vzdělávání v Německu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků má v Německu v porovnání s ostatními zeměmi dlouhodobě značný vliv na jejich školní úspěšnost. Jde přitom zejména o žáky z tzv. rodin málo stimulujících vzdělávání, k nimž patří především děti z rodin imigrantů. Zejména pro ně jsou určena vzdělávací zařízení poskytující jim péči delší dobu během pracovních dní než běžné školy: celodenní školy a vzdělávací domy. Tato zařízení vycházejí současně vstříc zaměstnaným matkám, a přispívají tak k rozvoji trendu zrovnoprávňování žen s muži ve společnosti. Ve stati jsou charakterizovány tyto dvě determinanty německého školního vzdělávání a je ukázáno, jak jsou reflektovány v celoněmecké vzdělávací politice a na úrovni spolkových zemí.
  • Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků má v Německu v porovnání s ostatními zeměmi dlouhodobě značný vliv na jejich školní úspěšnost. Jde přitom zejména o žáky z tzv. rodin málo stimulujících vzdělávání, k nimž patří především děti z rodin imigrantů. Zejména pro ně jsou určena vzdělávací zařízení poskytující jim péči delší dobu během pracovních dní než běžné školy: celodenní školy a vzdělávací domy. Tato zařízení vycházejí současně vstříc zaměstnaným matkám, a přispívají tak k rozvoji trendu zrovnoprávňování žen s muži ve společnosti. Ve stati jsou charakterizovány tyto dvě determinanty německého školního vzdělávání a je ukázáno, jak jsou reflektovány v celoněmecké vzdělávací politice a na úrovni spolkových zemí. (cs)
  • Compared to other countries, the socio-economic and cultural background of pupils in Germany significantly affects the results they achieve at school. This is particularly clear in the case of pupils whose families either cannot or do not take sufficient interest in their education, especially children from immigrant families. Consequently, special educational facilities, such as all-day schools and educational houses, have been created to care for such children for longer periods of the working day than ordinary schools are able to. At the same time, these facilities enable the mothers of these children to find employment, thereby contributing to the emancipation of women in German society. Both these determinants of the German school system are described in this article, together with how they are reflected in the politics of education at both national and regional levels. (en)
Title
  • Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků a rostoucí role žen ve společnosti jako dvě významné sociální determinanty školního vzdělávání v Německu
  • The socio-economic and cultural background of pupils, and the growing role of women in society, as important determinants in the German school system (en)
  • Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků a rostoucí role žen ve společnosti jako dvě významné sociální determinanty školního vzdělávání v Německu (cs)
skos:prefLabel
  • Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků a rostoucí role žen ve společnosti jako dvě významné sociální determinanty školního vzdělávání v Německu
  • The socio-economic and cultural background of pupils, and the growing role of women in society, as important determinants in the German school system (en)
  • Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků a rostoucí role žen ve společnosti jako dvě významné sociální determinanty školního vzdělávání v Německu (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/09:00222211!RIV10-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(LC06046)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 341961
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/09:00222211
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • socio; economic background of pupils; pre; school education; primary education; language education; bilingualism; immigrants; employment of mothers; all; day schools; educational houses (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [11CFDF4BDB43]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Orbis scholae
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 3
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • JeŽková, Věra
issn
  • 1802-4637
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software