About: Úvahy o povaze empatie jako předpokladu i součásti lidského porozumění v hermeneutickém kontextu (se zvláštním zřetelem k filosofii W. Diltheye).     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Stať se zabývá analýzou dvou odlišných forem poznání, rozdílem mezi vysvětlením (Erklaeren) abstraktních principů ve vědách exaktních a mezi porozuměním (Verstehen) společenským, historickým a psychickým jevům ve vědách humanitních. Autorka analyzuje vývoj hermeneutiky od Diltheye až po Heideggera a Gadamera a ukazuje její význam v pedagogické a psychoterapeutické praxi a v procesech poznávání ve výchově a vyučování. Všímá si souvislosti mezi prožíváním a poznáváním a možnosti jejich využití v rozvoji kognitivních procesů nejen u žáků a studentů, ale i u vyučujících. Porozumění výchovné a vzdělávací činnosti je zde představeno především jako sebeporozumění odehrávající se v reflexi povahy vlastní činnosti učitele a vychovatele.
  • Stať se zabývá analýzou dvou odlišných forem poznání, rozdílem mezi vysvětlením (Erklaeren) abstraktních principů ve vědách exaktních a mezi porozuměním (Verstehen) společenským, historickým a psychickým jevům ve vědách humanitních. Autorka analyzuje vývoj hermeneutiky od Diltheye až po Heideggera a Gadamera a ukazuje její význam v pedagogické a psychoterapeutické praxi a v procesech poznávání ve výchově a vyučování. Všímá si souvislosti mezi prožíváním a poznáváním a možnosti jejich využití v rozvoji kognitivních procesů nejen u žáků a studentů, ale i u vyučujících. Porozumění výchovné a vzdělávací činnosti je zde představeno především jako sebeporozumění odehrávající se v reflexi povahy vlastní činnosti učitele a vychovatele. (cs)
  • The essay is dealing with the analysis of two different forms of cognition, the difference between explaining (Erklaeren) of abstract principles in the exact sciences and understanding (Verstehen) of social, historical and psychical phenomena in the human sciences. The author analyzes the development of hermeneutics from Dilthey to Heidegger and Gadamer and demonstrates its importance in the pedagogy and psychotherapy practices and in the processes of the upbringing and teaching cognition. The author also notes the connection between the experience and cognition and the possibilities of their use in the development of the cognitive processes, not only according to the pupils and students but also according to the teachers. The understanding of the upbringing and educational activity is represented primarily as a self-understanding taking place in the reflection of the nature of own activity of a teacher and educator. (en)
Title
  • Úvahy o povaze empatie jako předpokladu i součásti lidského porozumění v hermeneutickém kontextu (se zvláštním zřetelem k filosofii W. Diltheye).
  • Úvahy o povaze empatie jako předpokladu i součásti lidského porozumění v hermeneutickém kontextu (se zvláštním zřetelem k filosofii W. Diltheye). (cs)
  • The considerations of the empathy´s nature as a prerequisite and a part of the human´s understanding within the hermeneutic context (with special reference to the philosophy of W. Dilthey) (en)
skos:prefLabel
  • Úvahy o povaze empatie jako předpokladu i součásti lidského porozumění v hermeneutickém kontextu (se zvláštním zřetelem k filosofii W. Diltheye).
  • Úvahy o povaze empatie jako předpokladu i součásti lidského porozumění v hermeneutickém kontextu (se zvláštním zřetelem k filosofii W. Diltheye). (cs)
  • The considerations of the empathy´s nature as a prerequisite and a part of the human´s understanding within the hermeneutic context (with special reference to the philosophy of W. Dilthey) (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/09:00222197!RIV10-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 348182
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/09:00222197
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • understanding; cognition; empathy; upbringing; education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [04B5874C5317]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Liberec
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • CogniSci
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kognitivní věda dnes a zítra.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Pelcová, Naděžda
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Nakladatelství Bor
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86807-55-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software