About: Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • One of barriers to social inclusion seems to be the negative peer attitudes towards students with special educational needs. The aim of authors was to investigate the prevailing attitudes of university students towards integration of people with special educational needs within the mainstream schools. The participating 346 university students filled in the Opinions Relative to Integration scale (ORI). The data analysis confirms prevailing positive attitudes towards integration of students with special educational needs – participating women were more positive in their attitudes than men. The university students also believe that integration of students with special educational needs will be beneficial for their peers without disability. However the participants were critical towards readiness of teachers for integration within the mainstream schools setting. The results are discussed in the context of international research. (en)
  • Jednou z překážek sociální inkluze se jeví být negativní postoje vrstevníků vůči žákům/ studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem autorek bylo zjistit, jaké jsou převládající postoje studentů vysokých škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Šetření se zúčastnilo 346 studentů vysokých škol, kteří vyplnili škálu „Opinions Relative to Integration (ORI)“. Jak vyplývá z výsledků šetření, studenti vysokých škol mají pozitivní přístup k integraci – u žen je tento přístup výraznější než u mužů. Participující studenti se dále domnívají, že integrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami bude prospěšná pro jejich vrstevníky bez postižení. Účastníci šetření byli nicméně kritičtí k připravenosti pedagogů na běžných školách na integraci. Výsledky šetření jsou uvedeny do kontextu s výsledky zahraničních výzkumů.
  • Jednou z překážek sociální inkluze se jeví být negativní postoje vrstevníků vůči žákům/ studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem autorek bylo zjistit, jaké jsou převládající postoje studentů vysokých škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Šetření se zúčastnilo 346 studentů vysokých škol, kteří vyplnili škálu „Opinions Relative to Integration (ORI)“. Jak vyplývá z výsledků šetření, studenti vysokých škol mají pozitivní přístup k integraci – u žen je tento přístup výraznější než u mužů. Participující studenti se dále domnívají, že integrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami bude prospěšná pro jejich vrstevníky bez postižení. Účastníci šetření byli nicméně kritičtí k připravenosti pedagogů na běžných školách na integraci. Výsledky šetření jsou uvedeny do kontextu s výsledky zahraničních výzkumů. (cs)
Title
  • Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu
  • Attitudes of University Students towards Inclusion Education of students with special educational needs (en)
  • Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu (cs)
skos:prefLabel
  • Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu
  • Attitudes of University Students towards Inclusion Education of students with special educational needs (en)
  • Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/09:00222195!RIV10-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 334707
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/09:00222195
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • integration; inclusion; attitudes; university students; readiness of teachers (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [EF47C4FC1DC5]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Vytváření sociálních sítí
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hájková, Vanda
  • Strnadová, Iva
  • Kvĺtoňová, Lea
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
https://schema.org/isbn
  • 978-80-248-2117-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software