About: Dva přístupy k externí evaluaci odborných škol     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Příspěvek rozebírá dva podobné přístupy k externí evaluaci v odborném vzdělávání zaměřené na zajišťování a rozvoj kvality školy. Nejprve si všímá procesu spojených s externí evaluací ve vzdělávací politice na evropské úrovni. Poté popisuje a částečně hodnotí evropskou metodikou Peer Review. Stejná pozornost je věnována tuzemskému programu hodnocení kvality vyššího odborného studia %22EVOS%22. Na závěr jsou porovnávány shodné prvky a rozdíly obou přístupů.
  • Příspěvek rozebírá dva podobné přístupy k externí evaluaci v odborném vzdělávání zaměřené na zajišťování a rozvoj kvality školy. Nejprve si všímá procesu spojených s externí evaluací ve vzdělávací politice na evropské úrovni. Poté popisuje a částečně hodnotí evropskou metodikou Peer Review. Stejná pozornost je věnována tuzemskému programu hodnocení kvality vyššího odborného studia %22EVOS%22. Na závěr jsou porovnávány shodné prvky a rozdíly obou přístupů. (cs)
  • The article analyses two similar approaches of external evaluation in vocational education and training focused on quality assurance and quality development of school. In the first instance it perceives processes links to the external evaluation in educational policy on European level. After it describes and partly assesses European methodology Peer Review. Same attention is paid to national programme of quality evaluation for post-secondary technical education %22EVOS%22. At the conclusion are compared similar elements and differences of the both approaches. (en)
Title
  • Dva přístupy k externí evaluaci odborných škol
  • Two approaches to external evaluation of vocational schools (en)
  • Dva přístupy k externí evaluaci odborných škol (cs)
skos:prefLabel
  • Dva přístupy k externí evaluaci odborných škol
  • Two approaches to external evaluation of vocational schools (en)
  • Dva přístupy k externí evaluaci odborných škol (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/08:10124143!RIV13-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • R
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 364538
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/08:10124143
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • quality evaluation; Peer Review; external evaluation; self evaluation; evaluation; quality assurance of vocational education and training (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [7C48DB30FD45]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Orbis scholae
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Michek, Stanislav
issn
  • 1802-4637
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software