About: Vztah fonematického uvědomování a znalosti písmen v počátcích rozvoje čtení a psaní     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The text aims to give a brief account if the theoretical background, design and results of selected research projects investigating the relationship of phoneme awareness and letter knowledge in the initial phase of reading and writing development. All the projects that we want to consider here originated in the course of more than three years of co-operation between Dr. Markéta Caravolas of the University of Liverpool and Dr. Málková from the Education Faculty at Charles University, and later the Faculty of Humanities at Charles University. Currently this line of research is continuing, above all thanks to funding from the Grant Agency of the Czech Republic . The text first offers the reader a brief overview of the theoretical background of the theme and key findings that have determined and influenced the design of published and cited studies. Our aim is to give the reader an idea of the broader contexts and implications of the theme presented, primarily through references to relevant and associated. (en)
  • Tento text si klade za cíl představit stručně teoretické zázemí, design a výsledky vybraných výzkumných projektů zaměřených na zkoumání vztahu fonematického uvědomování a znalosti písmen v počátcích rozvoje čtení a psaní. Všechny projekty, kterým bychom rádi na tomto místě věnovali pozornost, vznikly v průběhu více než tříleté spolupráce Dr. Markéty Caravolas z University of Liverpool a Dr. Málkové z PedF UK, později FHS UK v Praze. V současné době výzkum v této linii ještě dále pokračuje, především díky finanční podpoře Grantové agentury české republiky . Předkládaný text čtenáře nejprve stručně seznamuje s teoretickými souvislostmi sledovaného tématu a klíčovými poznatky, které určovaly a ovlivňovaly design publikovaných i citovaných studií. Je naším cílem čtenáře uvést do širších souvislostí prezentovaného tématu, především formou odkazů na relevantní i související literaturu z mezinárodních publikací. Nevětší pozornost budeme věnovat studii Castlesové a Colthearta z roku 2004.
  • Tento text si klade za cíl představit stručně teoretické zázemí, design a výsledky vybraných výzkumných projektů zaměřených na zkoumání vztahu fonematického uvědomování a znalosti písmen v počátcích rozvoje čtení a psaní. Všechny projekty, kterým bychom rádi na tomto místě věnovali pozornost, vznikly v průběhu více než tříleté spolupráce Dr. Markéty Caravolas z University of Liverpool a Dr. Málkové z PedF UK, později FHS UK v Praze. V současné době výzkum v této linii ještě dále pokračuje, především díky finanční podpoře Grantové agentury české republiky . Předkládaný text čtenáře nejprve stručně seznamuje s teoretickými souvislostmi sledovaného tématu a klíčovými poznatky, které určovaly a ovlivňovaly design publikovaných i citovaných studií. Je naším cílem čtenáře uvést do širších souvislostí prezentovaného tématu, především formou odkazů na relevantní i související literaturu z mezinárodních publikací. Nevětší pozornost budeme věnovat studii Castlesové a Colthearta z roku 2004. (cs)
Title
  • Vztah fonematického uvědomování a znalosti písmen v počátcích rozvoje čtení a psaní
  • The Relationship of Phoneme Awareness and Letter Knowledge in the Initial Phase of the Literacy Development (en)
  • Vztah fonematického uvědomování a znalosti písmen v počátcích rozvoje čtení a psaní (cs)
skos:prefLabel
  • Vztah fonematického uvědomování a znalosti písmen v počátcích rozvoje čtení a psaní
  • The Relationship of Phoneme Awareness and Letter Knowledge in the Initial Phase of the Literacy Development (en)
  • Vztah fonematického uvědomování a znalosti písmen v počátcích rozvoje čtení a psaní (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/08:00110133!RIV09-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 405460
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/08:00110133
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • phonological awareness; phoneme isolation; letter knowledge; pre; school children; reading development (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3239A937E932]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 58
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Málková, Gabriela
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software