Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Between years 2003 and 2006, an instrument for research on the quality of physics education was created. It includes 26 parameters of quality of physics education and a rating system for each of the parameters. The standardization process was carried out, besides other things, based on an investigation of 75 physics lessons (led by 10 teachers in the school year 2004/5). Recently, this instrument has served as an inspiration for creation of other research instruments, e. g. for research on the quality of foreign languages education. The aim of the present investigation is to determine possibilities of the existing instrument for longitudinal research on the quality of physics education. Thus, the instrument has been used to investigate the quality of teaching of 3 teachers (more than 20 lessons in total) whose lessons were already analysed eight years ago. Based on the present results compared with the previous results and the reflection provided by the teachers, relevant data has been determined regarding the use of the instrument in longitudinal research. This instrument seems to be useful if the different reliability of particular parameters (determined during the standardization process) is taken into account. Moreover, this instrument could be possibly used as an auto-evaluation tool. (en)
- V letech 2003 až 2006 byl vytvořen nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky. Zahrnuje 26 parametrů kvality výuky fyziky, ke kterým byl vytvořen ratingový systém. Standardizace byla provedena mimo jiné na základě výzkumu výuky v 75 vyučovacích hodinách fyziky u 10 učitelů ve školním roce 2004/5. Nástroj se stal v posledních letech inspirací ke konstrukci dalších výzkumných nástrojů, např. ke zkoumání kvality výuky cizích jazyků. Cílem současného výzkumu je zjistit možnosti existujícího nástroje k provádění longitudinálních výzkumů kvality výuky fyziky. Nástroj byl proto použit k posouzení kvality výuky 3 učitelů (celkem přes 20 vyučovacích hodin), jejichž výuka byla posuzována již před 8 lety. Na základě aktuálních výsledků, jejich komparace s dřívějšími výsledky a reflexe učitelů byla zjištěna relevantní data ohledně použití nástroje v rámci longitudinálních šetření. Nástroj se ukazuje jako použitelný s tím, že je třeba zvážit různou reliabilitu jednotlivých parametrů (ohodnocena v rámci standardizace). Otevírá se také cesta využití nástroje jako instrumentu autoevaluačního.
- V letech 2003 až 2006 byl vytvořen nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky. Zahrnuje 26 parametrů kvality výuky fyziky, ke kterým byl vytvořen ratingový systém. Standardizace byla provedena mimo jiné na základě výzkumu výuky v 75 vyučovacích hodinách fyziky u 10 učitelů ve školním roce 2004/5. Nástroj se stal v posledních letech inspirací ke konstrukci dalších výzkumných nástrojů, např. ke zkoumání kvality výuky cizích jazyků. Cílem současného výzkumu je zjistit možnosti existujícího nástroje k provádění longitudinálních výzkumů kvality výuky fyziky. Nástroj byl proto použit k posouzení kvality výuky 3 učitelů (celkem přes 20 vyučovacích hodin), jejichž výuka byla posuzována již před 8 lety. Na základě aktuálních výsledků, jejich komparace s dřívějšími výsledky a reflexe učitelů byla zjištěna relevantní data ohledně použití nástroje v rámci longitudinálních šetření. Nástroj se ukazuje jako použitelný s tím, že je třeba zvážit různou reliabilitu jednotlivých parametrů (ohodnocena v rámci standardizace). Otevírá se také cesta využití nástroje jako instrumentu autoevaluačního. (cs)
|
Title
| - The tool for assessment of quality of physics education and its usage in longitudinal research (en)
- Nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky a jeho použití v longitudinálním výzkumu
- Nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky a jeho použití v longitudinálním výzkumu (cs)
|
skos:prefLabel
| - The tool for assessment of quality of physics education and its usage in longitudinal research (en)
- Nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky a jeho použití v longitudinálním výzkumu
- Nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky a jeho použití v longitudinálním výzkumu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11320/13:10192485!RIV14-MSM-11320___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11320/13:10192485
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - evaluation tool; physics education; quality of education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV %22Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti%22
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |