Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Vývoj a údržba informačních systémů je nejčastějším úkolem IT profesionálů. Jako takové jsou i klíčovými problémy softwarového inženýrství. Softwarové inženýrství se ale zabývá především tzv. %22standardními%22 informačními systémy, které jsou určeny pro použití např. v kancelářích nebo v podnicích. Informační systémy používané ve vlacích jsou v tomto smyslu do značné míry nestandardní. Zahrnují kritické činnosti nutné k řízení vlaku. Mají i další specifika, jako jsou normy a zavedené procesy, podniková kultura, atd. Ukážeme, že to jsou základní příčiny vysoké náročnosti vlakových informačních systémů na vývoj a údržbu ve srovnání s obdobně rozsáhlými %22standardními%22 protějšky. Navrhneme principy architektury připravovaného multimediálního vlakového informačního systému a budeme diskutovat důsledky specifických požadavků a možnosti jejich implementace. Pro vyšší vrstvu systému je vhodné až nutné uplatnit specifickou variantu SOA přesto, že systém není extrémně rozsáhlý. Musí však splňovat řadu podmínek: otevřenost, snadná integrace různých systémů od různých výrobců pocházejících z různých dob a provozovaných v různě starých vozidlech.
- Vývoj a údržba informačních systémů je nejčastějším úkolem IT profesionálů. Jako takové jsou i klíčovými problémy softwarového inženýrství. Softwarové inženýrství se ale zabývá především tzv. %22standardními%22 informačními systémy, které jsou určeny pro použití např. v kancelářích nebo v podnicích. Informační systémy používané ve vlacích jsou v tomto smyslu do značné míry nestandardní. Zahrnují kritické činnosti nutné k řízení vlaku. Mají i další specifika, jako jsou normy a zavedené procesy, podniková kultura, atd. Ukážeme, že to jsou základní příčiny vysoké náročnosti vlakových informačních systémů na vývoj a údržbu ve srovnání s obdobně rozsáhlými %22standardními%22 protějšky. Navrhneme principy architektury připravovaného multimediálního vlakového informačního systému a budeme diskutovat důsledky specifických požadavků a možnosti jejich implementace. Pro vyšší vrstvu systému je vhodné až nutné uplatnit specifickou variantu SOA přesto, že systém není extrémně rozsáhlý. Musí však splňovat řadu podmínek: otevřenost, snadná integrace různých systémů od různých výrobců pocházejících z různých dob a provozovaných v různě starých vozidlech. (cs)
- Development and maintenance of information systems is one of the most frequent tasks of IT professionals. As such they are key problems of software engineering. Software engineering concerns mainly on so-called %22standard%22 information systems being typically used in offices or enterprises. Information systems used in trains are in this sense to some extent unusual. They include critical processes necessary for train control. They also have other specifics like standards and processes or enterprise culture. We will show that they are the basic reasons for high demandingness of train information systems for development and maintenance in comparison with accordingly large %22standard%22 counterparts. We will propose principles of architecture of the prepared train information system and we will discuss the consequences of the specific requirements and means of their implementation. (en)
|
Title
| - Information System on Rails (en)
- Informační systém na kolejích
- Informační systém na kolejích (cs)
|
skos:prefLabel
| - Information System on Rails (en)
- Informační systém na kolejích
- Informační systém na kolejích (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11320/12:10132058!RIV13-MSM-11320___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(FR-TI3/354), P(FR-TI4/500), Z(MSM0021620838)
|
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11320/12:10132058
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - service-oriented architecture; train networks; passenger information system (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Král, Jaroslav
- Žemlička, Michal
- Forst, Libor
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Technická univerzita v Košiciach
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |