About: Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Je obecně přijímáno, že softwarové inženýrství sdílí mnohé vlastnosti s klasickými inženýrskými disciplínami - marketing, záruky, a další. To může být přiblíženo na případu aktuálního nedostatku IT studentů stejně jako je tomu v ostatních inženýrských disciplínách. Dynamika softwarového inženýrství a požadavek, aby IT bylo široce využíváno v dalších disciplínách, implikují, že IT profesionálové by měli zvládat různé obory i dovednosti - podobně jako je tomu v jiných inženýrských disciplínách, jen ještě o něco více. Tato schopnost bývá nazývána versatilitou. Pro učitele je velmi obtížná k učení, jelikož oni sami bývají nuceni se věnovat výzkumu, kterýžto bývá rozdělen do velmi úzkých oblastí. Ukazujeme, kdy jsou na tom softwaroví inženýři stejně jako inženýři ostatní a kdy potřebují specifické dovednosti. Příkladem je řešení poklesu zájmu mladých lidí o studium přírodních věd a inženýrství - včetně softwarového inženýrství. Řešení tohoto problému může mít největší dlouhodobý dopad na výuku inženýrství. (cs)
  • It is generally accepted that software engineering shares many features with classical engineering disciplines like marketing issues, warranty and others. This fact can be also illustrated on the case of contemporary lack of IT students like in other engineering disciplines. The dynamics of software engineering and the requirement that IT should be widely used in other disciplines imply that IT professional should understand various knowledge domains and skills like but more intensively than in classical engineering disciplines. This ability is sometimes called versatility. It is difficult for teachers to teach it as they are induced to do research being typically fragmented into small research areas. We give examples when IT experts should behave like classical engineers and when software engineering specific skills are needed. An example is the solution of the problem of falling interests of young people to study engineering and science disciplines, software engineering inclusive. The solution of th
  • It is generally accepted that software engineering shares many features with classical engineering disciplines like marketing issues, warranty and others. This fact can be also illustrated on the case of contemporary lack of IT students like in other engineering disciplines. The dynamics of software engineering and the requirement that IT should be widely used in other disciplines imply that IT professional should understand various knowledge domains and skills like but more intensively than in classical engineering disciplines. This ability is sometimes called versatility. It is difficult for teachers to teach it as they are induced to do research being typically fragmented into small research areas. We give examples when IT experts should behave like classical engineers and when software engineering specific skills are needed. An example is the solution of the problem of falling interests of young people to study engineering and science disciplines, software engineering inclusive. The solution of th (en)
Title
  • Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering
  • Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering (en)
  • Inženýrské vzdělávání - velká výzva pro softwarové inženýrství (cs)
skos:prefLabel
  • Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering
  • Engineering Education - A Great Challenge to Software Engineering (en)
  • Inženýrské vzdělávání - velká výzva pro softwarové inženýrství (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11320/08:00101248!RIV09-AV0-11320___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1ET100300517), Z(MSM0021620838)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 366230
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11320/08:00101248
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Engineering; Education; Great; Challenge; Software; Engineering (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [74D9FCB1A0D2]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Los Alamitos, CA, USA
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Los Alamitos, CA, USA
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • 7th IEEE/ACIS International Conference on Computer and Information Science
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Král, Jaroslav
  • Žemlička, Michal
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
  • 000256524200076
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • IEEE Computer Society
https://schema.org/isbn
  • 978-0-7695-3131-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11320
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software