About: Comparison of educational effect of block-scheduled and longitudinally-scheduled course focused on human parasites     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • There are many themes which can be part of different contexts in ordet to reach the best learning achievements. This is even more true after curriculum changes and introduction of individual school plans in Czech Republic. Parasitology has traditionally been part of zoology. We were interested in the result of including the topic %22human parasites%22 in the human biology. We compared block and longitudinal (9 months) scheduling of human parasites topic from the knowledge point of view. This comparison was done in two parallel grammar school classes (12 years old pupils). One class had block schedule for the topic %22human parasites%22 (3x45 min) whereas the second had the same subject matter in several months. The total time in the two classes was the same. Pupils' knowledge and attitude towards parasites was tested by pre-test and post-test. The hypothesis %22Pupils who have block schedule will have better knowledge (score in post-test) compared to the pupils with longitudinal schedule%22 was tested by ANCOVA. This hypothesis was not supported by our data. All pupils had better scores in the post-tests compared to pre-tests. The results in the post-tests can be explained by the results in the pre-tests and they do not depend on the class. (en)
  • U řady témat může učitel zvolit do jakého kontextu je zařadit tak, aby vyučování probíhalo s co nejlepším výsledkem. Zejména po zavedení Rámcových vzdělávacích programů do praxe a při tvorbě Školních vzdělávacích programů je prostor pro případné přeuspořádání tematických celků. Parazitologie bývá na základních školách vyučována v rámci zoologického systému. Zajímalo nás, jaké výsledky bude mít zařazení celku %22parazité člověka%22 do výuky biologie člověka. Porovnávali jsme blokovou a průběžnou výuku tohoto tématu z hlediska znalostí. Srovnání proběhlo na dvou paralelních třídách osmiletého gymnázia. Šlo o sekundu, tj. žáky ve věku zhruba 12 let. V jedné třídě probíhala výuka blokově (3x45 min), ve druhé v průběhu několika měsíců (celkový čas 3x45 min). Žáci vyplnili pre-test a post-test po 3 týdnech. Testovány byly znalosti učiva, zjišťován byl i názor na zajímavost problematiky parazitů. Pomocí analýzy kovariance ANCOVA jsme testovali hypotézu %22Žáci, kteří absolvovali blokovou výuku, dosáhnou v post-testu vyšší skóre, než žáci, kteří byli s učivem seznamováni v průběhu školního roku%22. Tato hypotéza byla zamítnuta. Výsledky žáků obou tříd v post-testu je možné vysvětlit výsledky žáků v pre-testu nezávisle na zvoleném přístupu k tématu parazité člověka, přičemž bylo zřejmé zlepšení skóre všech žáků po proběhlé výuce.
  • U řady témat může učitel zvolit do jakého kontextu je zařadit tak, aby vyučování probíhalo s co nejlepším výsledkem. Zejména po zavedení Rámcových vzdělávacích programů do praxe a při tvorbě Školních vzdělávacích programů je prostor pro případné přeuspořádání tematických celků. Parazitologie bývá na základních školách vyučována v rámci zoologického systému. Zajímalo nás, jaké výsledky bude mít zařazení celku %22parazité člověka%22 do výuky biologie člověka. Porovnávali jsme blokovou a průběžnou výuku tohoto tématu z hlediska znalostí. Srovnání proběhlo na dvou paralelních třídách osmiletého gymnázia. Šlo o sekundu, tj. žáky ve věku zhruba 12 let. V jedné třídě probíhala výuka blokově (3x45 min), ve druhé v průběhu několika měsíců (celkový čas 3x45 min). Žáci vyplnili pre-test a post-test po 3 týdnech. Testovány byly znalosti učiva, zjišťován byl i názor na zajímavost problematiky parazitů. Pomocí analýzy kovariance ANCOVA jsme testovali hypotézu %22Žáci, kteří absolvovali blokovou výuku, dosáhnou v post-testu vyšší skóre, než žáci, kteří byli s učivem seznamováni v průběhu školního roku%22. Tato hypotéza byla zamítnuta. Výsledky žáků obou tříd v post-testu je možné vysvětlit výsledky žáků v pre-testu nezávisle na zvoleném přístupu k tématu parazité člověka, přičemž bylo zřejmé zlepšení skóre všech žáků po proběhlé výuce. (cs)
Title
  • Comparison of educational effect of block-scheduled and longitudinally-scheduled course focused on human parasites (en)
  • Porovnání blokové a průběžné výuky tématu parazité člověka z hlediska získaných znalostí žáků
  • Porovnání blokové a průběžné výuky tématu parazité člověka z hlediska získaných znalostí žáků (cs)
skos:prefLabel
  • Comparison of educational effect of block-scheduled and longitudinally-scheduled course focused on human parasites (en)
  • Porovnání blokové a průběžné výuky tématu parazité člověka z hlediska získaných znalostí žáků
  • Porovnání blokové a průběžné výuky tématu parazité člověka z hlediska získaných znalostí žáků (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11310/13:10173405!RIV14-MSM-11310___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 97248
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11310/13:10173405
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • parasite; longitudinal scheduling; block scheduling (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B18094DFB994]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janštová, Vanda
  • Weiser, Martin
  • Houšková, Barbora
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11310
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software