Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Příspěvek předkládá prvotní výsledky výzkumného šetření, které zjišťuje představy a názory pedagogů prvního a druhého stupně základních, středních a vysokých škol (tj. čtyři %22profesní%22 skupiny) na požadované výkony žáků různého věku (na konci 5. a 9. ročníku základní školy a maturitního ročníku) ve výuce zeměpisu. Respondenti dotazníkového šetření se vyjadřovali k návrhu standardu geografických dovedností, který zohledňuje objektivní postup poznávání. Význam jednotlivých položek standardu byl posuzován pomocí čtyřstupňové hodnoticí škály. Dotazem na tuto %22užitečnost%22 jsme zjišťovali, jaký smysl jim jednotliví respondenti přikládají. Předpokládali jsme, že jejich odpovědi jsou ovlivněny faktory, které mají v dané %22profesní skupině%22 odlišné váhy. Jde zejména o odborné vzdělání (geografické, pedagogické, didaktické aj.), pedagogické zkušenosti, osobní vlastnosti i o sociální reprezentaci zeměpisu, tj. mínění o jeho poslání ve všeobecném vzdělávání. Výzkumem jsme chtěli ověřit, zda existuje významná variabilita ve zjišťovaných názorech uvnitř profesních skupin i mezi nimi a které z nabízených položek jsou pro respondenty relativně nejvíce a které nejméně přijatelné.
- Příspěvek předkládá prvotní výsledky výzkumného šetření, které zjišťuje představy a názory pedagogů prvního a druhého stupně základních, středních a vysokých škol (tj. čtyři %22profesní%22 skupiny) na požadované výkony žáků různého věku (na konci 5. a 9. ročníku základní školy a maturitního ročníku) ve výuce zeměpisu. Respondenti dotazníkového šetření se vyjadřovali k návrhu standardu geografických dovedností, který zohledňuje objektivní postup poznávání. Význam jednotlivých položek standardu byl posuzován pomocí čtyřstupňové hodnoticí škály. Dotazem na tuto %22užitečnost%22 jsme zjišťovali, jaký smysl jim jednotliví respondenti přikládají. Předpokládali jsme, že jejich odpovědi jsou ovlivněny faktory, které mají v dané %22profesní skupině%22 odlišné váhy. Jde zejména o odborné vzdělání (geografické, pedagogické, didaktické aj.), pedagogické zkušenosti, osobní vlastnosti i o sociální reprezentaci zeměpisu, tj. mínění o jeho poslání ve všeobecném vzdělávání. Výzkumem jsme chtěli ověřit, zda existuje významná variabilita ve zjišťovaných názorech uvnitř profesních skupin i mezi nimi a které z nabízených položek jsou pro respondenty relativně nejvíce a které nejméně přijatelné. (cs)
- The contribution presents initial results of the survey, which identifies ideas and opinions of teachers of primary, lower and upper secondary schools and universities to the desired performance of students of different ages (at the end of the 5th and 9th class of elementary school and at upper secondary graduation year) in geography education. Survey respondents commented on the proposal of geographic skills standard, which reflects an objective process of cognition. The importance of individual items was assessed using a standard four-rating scale. We assumed that responses of four %22professional groups%22 mentioned are influenced by factors that have different weights by groups. In particular, their education, teaching experience, personal attributes as well as social representation of geography, i.e. the opinion of his mission in general education. We wanted to verify whether there is significant variability in the measured opinions within professional groups and between them and which items are acceptable for most respondents, and which relatively less ones. (en)
|
Title
| - Porovnání představ a názorů pedagogů různých stupňů škol na standardy geografických dovedností
- Porovnání představ a názorů pedagogů různých stupňů škol na standardy geografických dovedností (cs)
- The comparison of ideas and opinions of teachers at various levels of schools of the geographic skills standards (en)
|
skos:prefLabel
| - Porovnání představ a názorů pedagogů různých stupňů škol na standardy geografických dovedností
- Porovnání představ a názorů pedagogů různých stupňů škol na standardy geografických dovedností (cs)
- The comparison of ideas and opinions of teachers at various levels of schools of the geographic skills standards (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11310/11:10124665!RIV13-GA0-11310___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11310/11:10124665
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - primary, secondary and university teachers; questionnaire survey; geographical skills (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Marada, Miroslav
- Hanus, Martin
- Řezníčková, Dana
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://bibframe.org/vocab/doi
| - 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-52
|
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |