Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - We show one interesting research which had been implemented on our department in Faculty of Science at Charles University in Prague since the 70th last century and was concerned with the selection and arrangement of the curriculum of knowledge in chemistry. Now we are looking for correlation to the current often used mind-maps. The results of our work were logically structured systems of the curriculum chemistry knowledge expressed into nodal graphs, similarly as current mind-maps, but the essence of our work was application the rigorous methods of mathematical logic based on exact knowledge of mathematics and proving logic. In contrast the mind-maps are usually combined with intuitive graphic-verbal expression and engaged as instruments for demonstration of linkages and relations among various constructs, information and observations from a point of view of their authors. The most attention in this paper is devoted to similarities and differences of these two ways. (en)
- V příspěvku je ukázán zajímavý výzkum, prováděný na pracovišti KUDCH PřF UK v Praze již od 70. let 20. století, který se týkal výběru a uspořádání učiva chemie, a jeho souvislost se současnými, často používanými pojmovými mapami (mind-maps). Výsledkem naší práce byla struktura učiva vyjádřená uzlovými grafy, stejně jako je tomu u pojmových map, ale základem této práce bylo striktní používání metod matematické logiky, založené na exaktních logických důkazech jednotlivých poznatků. V pojmových mapách jde naproti tomu zpravidla o intuitivní kombinací graficko-verbálního vyjádření a slouží jako prostředek ke znázornění vazeb a vztahů mezi různými pojmy a poznatky tak, jak je chápe zkoumaný subjekt. Právě vzájemné podobnosti a odlišnosti těchto dvou způsobů vyjádření vztahů poznatků a pojmů bude v příspěvku věnována největší pozornost.
- V příspěvku je ukázán zajímavý výzkum, prováděný na pracovišti KUDCH PřF UK v Praze již od 70. let 20. století, který se týkal výběru a uspořádání učiva chemie, a jeho souvislost se současnými, často používanými pojmovými mapami (mind-maps). Výsledkem naší práce byla struktura učiva vyjádřená uzlovými grafy, stejně jako je tomu u pojmových map, ale základem této práce bylo striktní používání metod matematické logiky, založené na exaktních logických důkazech jednotlivých poznatků. V pojmových mapách jde naproti tomu zpravidla o intuitivní kombinací graficko-verbálního vyjádření a slouží jako prostředek ke znázornění vazeb a vztahů mezi různými pojmy a poznatky tak, jak je chápe zkoumaný subjekt. Právě vzájemné podobnosti a odlišnosti těchto dvou způsobů vyjádření vztahů poznatků a pojmů bude v příspěvku věnována největší pozornost. (cs)
|
Title
| - Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy
- Graphs for logical structures of knowledge systems and mind-maps (en)
- Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy (cs)
|
skos:prefLabel
| - Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy
- Graphs for logical structures of knowledge systems and mind-maps (en)
- Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11310/10:10079151!RIV11-MSM-11310___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11310/10:10079151
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - mind-maps; conceptual mapping; nodal graph; formal and predicate logic; logically structured system (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Čtrnáctová, Hana
- Šulcová, Renata
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Ostravská univerzita v Ostravě
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |