About: Italy - Vienna - Bučovice     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Inspiration for the chateau in Bučovice probably came from Italy through Jan Šemberaʼs contacts with the imperial antiquarian Jacopo Strada, who was based in Vienna. The Room of the Five Senses, which has hitherto been linked solely with models from the Netherlands, has been chosen as an example of the dissemination of Italian compositions. The ceiling of the room is divited into five sections with allegories of Sight, Hearing, Taste, Smell, and Touch. The models for them were prints by Raphael Sadeler the Elder. However, in the room there are also two neglected scenes from Roman history, above the door and opposite to it. In the past they were correctly idetified as The Rape of the Sabines and Mucius Scaevola Before King Porsena, but apart from this they have not been studied in any way. The paintings of The Rape of the Sabines and Mucius Scaevola Before Porsena were done in monochrome. Paintings with the same subject matter and using the same technique can also be found on the facade of the Palazzo Ricci in Rome, which was decorated by Polidoro da Caravaggio and his assistant Maturino da Firenze in the 1520s. However, nothing can be deduced from the present appearance of the Palazzo Ricci, because the paintings were repainted by Luigi Fontana at the end of the 19th century. Fortunately a large number of drawings, and prints based on them, have been preserved, which throw more light on Polidoroʼs original execution and intention. The Roman scenes in Bučovice can also be considered to be an interpretation of the decorations of the Palazzo Ricci, since with slight differences they portray two episodes from the palace in Rome. The basis for them was probably a drawing or drawings that were passed on to Jan Šembera by Jacopo Strada, who was staying in the formerʼs chateau just at the time when the painting of the interiors was being planned. The route followed by the source of inspiration thus led from Rome via Vienna to Bučovice. (en)
  • Inspirace Itálií se na zámek Bučovice pravděpodobně dostala díky kontaktu Jana Šembery s císařským antikvářem Jacopem Stradou usídleným ve Vídni. Jako příklad šíření italských kompozic byl vybrán pokoj Pěti smyslů, který se až doposud spojoval jen s nizozemskými předlohami. Strop pokoje se člení do pěti výsečí s alegoriemi Zraku, Sluchu, Chuti, Čichu a Hmatu. Jejich vzorem byly grafiky Raphaela Sadelera st. Nade dveřmi a naproti nim se dále vyskytují dva opomíjené výjevy z římských dějin. Oba byly v minulosti správně identifikovány jako Únos Sabinek a Mucius Scaevola před králem Porsenou, ale více nebyly studovány. Malby Únos Sabinek a Mucius Scaevola před Porsenou byly provedeny jako monochromní. S týmiž náměty a touž technikou se lze setkat i na fasádě římského paláce Ricci, který ve dvacátých letech 16. století vyzdobil Polidoro da Caravaggio se svým pomocníkem Maturinem da Firenze. Z dnešní podoby paláce Ricci nelze však nic vyvozovat, jelikož malby byly na konci 19. století přemalovány Luigim Fontanou, a i když se tento malíř držel jejího původního rozvrhu, nelze fasádu brát jako původní pramen. Naštěstí se dochovalo velké množství kreseb a podle nich následně vzniklých grafik více objasňujících původní Polidorův malířský projev a záměr. I bučovické římské výjevy lze považovat za interpretaci výzdoby paláce Ricci, jelikož s menšími odchylkami vyobrazují dvě epizody z tohoto římského paláce. Zřejmě jim dala základ nějaká kresba nebo několik kreseb, které zprostředkoval Janu Šemberovi Jacopo Strada, jenž pobýval na jeho zámku právě v době, kdy se měla řešit jeho vnitřní výmalba. Cesta inspiračního zdroje tedy vedla z Říma přes Vídeň, kde sídlil Strada, až do Bučovic.
  • Inspirace Itálií se na zámek Bučovice pravděpodobně dostala díky kontaktu Jana Šembery s císařským antikvářem Jacopem Stradou usídleným ve Vídni. Jako příklad šíření italských kompozic byl vybrán pokoj Pěti smyslů, který se až doposud spojoval jen s nizozemskými předlohami. Strop pokoje se člení do pěti výsečí s alegoriemi Zraku, Sluchu, Chuti, Čichu a Hmatu. Jejich vzorem byly grafiky Raphaela Sadelera st. Nade dveřmi a naproti nim se dále vyskytují dva opomíjené výjevy z římských dějin. Oba byly v minulosti správně identifikovány jako Únos Sabinek a Mucius Scaevola před králem Porsenou, ale více nebyly studovány. Malby Únos Sabinek a Mucius Scaevola před Porsenou byly provedeny jako monochromní. S týmiž náměty a touž technikou se lze setkat i na fasádě římského paláce Ricci, který ve dvacátých letech 16. století vyzdobil Polidoro da Caravaggio se svým pomocníkem Maturinem da Firenze. Z dnešní podoby paláce Ricci nelze však nic vyvozovat, jelikož malby byly na konci 19. století přemalovány Luigim Fontanou, a i když se tento malíř držel jejího původního rozvrhu, nelze fasádu brát jako původní pramen. Naštěstí se dochovalo velké množství kreseb a podle nich následně vzniklých grafik více objasňujících původní Polidorův malířský projev a záměr. I bučovické římské výjevy lze považovat za interpretaci výzdoby paláce Ricci, jelikož s menšími odchylkami vyobrazují dvě epizody z tohoto římského paláce. Zřejmě jim dala základ nějaká kresba nebo několik kreseb, které zprostředkoval Janu Šemberovi Jacopo Strada, jenž pobýval na jeho zámku právě v době, kdy se měla řešit jeho vnitřní výmalba. Cesta inspiračního zdroje tedy vedla z Říma přes Vídeň, kde sídlil Strada, až do Bučovic. (cs)
Title
  • Italy - Vienna - Bučovice (en)
  • Itálie - Vídeň - Bučovice
  • Itálie - Vídeň - Bučovice (cs)
skos:prefLabel
  • Italy - Vienna - Bučovice (en)
  • Itálie - Vídeň - Bučovice
  • Itálie - Vídeň - Bučovice (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11260/14:10287112!RIV15-MSM-11260___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 23010
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11260/14:10287112
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • conference proceedings; Italy; art history; cultural history (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B44238267B34]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Cultural Transfer: umělecká výměna mezi Itálií a střední Evropou: sborník příspěvků mezinárodní konference studentů doktorských studijních programů.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Knedlíková Wanková, Veronika
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze, Katolická teologická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87922-02-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11260
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software