Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - At the level of content these works moved from stating the misery of being and human impotence to an expression of compassion and regret over the inevitability of suffering. The inspiration of these ideas, issuing from deeper layers than mere indignation over class injustices, came from writers such as Lev Tolstoy, Fyodor Dostoyevsky and the philosopher Arthur Schopenhauer. These authors showed the artists the metaphysical dimension of suffering, flowing from the material essence of human existence (en)
- Otázka vztahu expresionismu ksymbolistnímu umění přelomu 19. a 20. století, řešená již celou řadou zahraničních historiků umění, je klíčová také pro interpretaci expresivně akcentovaného umění v Čechách. Navázání témat a námětů některých expresionistických děl nasymbolismus bylo natolik těsné a zřejmé, že například Karla Teigeho přimělo po první světové válce označit expresionismus pojmy „neosymbolismus“ a „mystický symbolismus“. Radiace napětí z expresionistického díla se neodehrávala pouze prostřednictvím barevně, gesticky nebo tvarově exaltované formy, jeho projekce se mohla dít navíc také skrze silné téma. To bylo vybíráno, ať už zrejstříku evropského symbolistního, dekadentního nebo pozdně romantického umění, především sohledem na schopnost stát se nositelem tohoto napětí.
- Otázka vztahu expresionismu ksymbolistnímu umění přelomu 19. a 20. století, řešená již celou řadou zahraničních historiků umění, je klíčová také pro interpretaci expresivně akcentovaného umění v Čechách. Navázání témat a námětů některých expresionistických děl nasymbolismus bylo natolik těsné a zřejmé, že například Karla Teigeho přimělo po první světové válce označit expresionismus pojmy „neosymbolismus“ a „mystický symbolismus“. Radiace napětí z expresionistického díla se neodehrávala pouze prostřednictvím barevně, gesticky nebo tvarově exaltované formy, jeho projekce se mohla dít navíc také skrze silné téma. To bylo vybíráno, ať už zrejstříku evropského symbolistního, dekadentního nebo pozdně romantického umění, především sohledem na schopnost stát se nositelem tohoto napětí. (cs)
|
Title
| - Téma a napětí
- The theme and the tension (en)
- Téma a napětí (cs)
|
skos:prefLabel
| - Téma a napětí
- The theme and the tension (en)
- Téma a napětí (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11260/07:00003314!RIV08-MSM-11260___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11260/07:00003314
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| |
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |