Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Study comments a large retrospective exhibition by František Kyncla (1934-2011) which was organized by the Society of Topič Salon in Topič Salon and Topič Club. The exhibition which covers 40 years of Kycl's art, with the focus on so called %22monostructures%22, space structures made from wooden sticks or thin bamboo mostly on the principle of tetraedr. Apart from Buckminster Fuller who used his modular principle for architectural austerity and Sol Le Witt who demonstrated ideality of ideas, Kyncl built his objects as organisms respecting the inner laws of growth, unlimited expanding of forms into surrounding universe. The principle of monostructures the artist develops in geometrically regular paintings on hand-made paper. The exhibition is accomplished by a small retrospective of Kyncl's wife Elsa. (en)
- Studie komentuje velkou retrospektivní výstavu Františka Kyncla (1934-2011), kterou uspořádala Společnost Topičův salon v Topičově salonu a Topičově klubu. Výstava mapuje 40 let Kynclovy tvorby, přičemž je těžiště položen na tzv. %22monostruktury%22, prostorové struktury budované z dřevěných tyček nebo tenkého bambusu většinou na principu tetraedru. Oproti Buckminsteru Fullerovi, který svůj modulární princip využíval k architektonické úspornosti a Sol LeWittovi, který jím demonstroval ideálnost myšlenek, Kyncl budoval své objekty jako organismy respektují vnitřní zákony růstu, neomezené expandování tvarů do okolního vesmíru. Princip monostruktur posléze přijímá autor za natolik nosný, že ho rozvíjí i v geometricky pravidelných malbách na ručním papíře. Výstavu doplňuje drobná retrospektiva manželky Františka Kyncla - Elsi.
- Studie komentuje velkou retrospektivní výstavu Františka Kyncla (1934-2011), kterou uspořádala Společnost Topičův salon v Topičově salonu a Topičově klubu. Výstava mapuje 40 let Kynclovy tvorby, přičemž je těžiště položen na tzv. %22monostruktury%22, prostorové struktury budované z dřevěných tyček nebo tenkého bambusu většinou na principu tetraedru. Oproti Buckminsteru Fullerovi, který svůj modulární princip využíval k architektonické úspornosti a Sol LeWittovi, který jím demonstroval ideálnost myšlenek, Kyncl budoval své objekty jako organismy respektují vnitřní zákony růstu, neomezené expandování tvarů do okolního vesmíru. Princip monostruktur posléze přijímá autor za natolik nosný, že ho rozvíjí i v geometricky pravidelných malbách na ručním papíře. Výstavu doplňuje drobná retrospektiva manželky Františka Kyncla - Elsi. (cs)
|
Title
| - Dialog sil - souzvuk energií
- Dialog sil - souzvuk energií (cs)
- Dialogue of Powers - Consonance of Energies (en)
|
skos:prefLabel
| - Dialog sil - souzvuk energií
- Dialog sil - souzvuk energií (cs)
- Dialogue of Powers - Consonance of Energies (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11240/14:10291103!RIV15-MSM-11240___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11240/14:10291103
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - art object; concrete art; geometric abstraction; op art; Modern and contemporary arts (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |