Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V průběhu prvního pololetí 2011 byla provedena první fáze centralizace šesti oblastních zdravotnických operačních středisek Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Postupně byla do jednoho pracoviště sloučena čtyři oblastní zdravotnická operační střediska. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se tato změna projevila na kvalitě poskytované péče. Observační retrospektivní studie zahrnuje data, získaná na identickém území za dvě ekvivalentní časová období. Skupina A obsahuje data z období půl roku před a skupina B data z období půl roku po centralizaci. V obou skupinách byly porovnány klíčové parametry kvality: doba čekání volajícího na obsloužení; doba zpracování tísňové výzvy; bezpečnost klasifikace a indikace tísňových výzev; poskytování telefonických instrukcí volajícím a vhodné využívání výjezdových skupin v okolí bývalých hranic sloučených oblastí. Z provedeného výzkumu vyplynulo, že po provedení systémové změny - centralizaci čtyř oblastních zdravotnických operačních středisek - se zkrátila doba čekání na obsloužení tísňového hovoru, zkrátil se interval zpracování tísňové výzvy, zlepšila se klasifikace nejzávažnějších stavů, zvýšila se senzitivita k vyslání odpovídající odbornosti výjezdové skupiny, zvýšila se senzitivita k poskytování instrukcí po telefonu a snížil se čas celkové reakce výjezdových skupin rychlé lékařské pomoci v oblastech okolo bývalých hranic oblastí. Ze zjištěných výsledků vyplývá, že kvalita péče, poskytované zdravotnickým operačním střediskem, se po první fázi centralizace operačního řízení Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje na daném území nejen nezhoršila, ale naopak výrazně zlepšila.
- V průběhu prvního pololetí 2011 byla provedena první fáze centralizace šesti oblastních zdravotnických operačních středisek Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Postupně byla do jednoho pracoviště sloučena čtyři oblastní zdravotnická operační střediska. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se tato změna projevila na kvalitě poskytované péče. Observační retrospektivní studie zahrnuje data, získaná na identickém území za dvě ekvivalentní časová období. Skupina A obsahuje data z období půl roku před a skupina B data z období půl roku po centralizaci. V obou skupinách byly porovnány klíčové parametry kvality: doba čekání volajícího na obsloužení; doba zpracování tísňové výzvy; bezpečnost klasifikace a indikace tísňových výzev; poskytování telefonických instrukcí volajícím a vhodné využívání výjezdových skupin v okolí bývalých hranic sloučených oblastí. Z provedeného výzkumu vyplynulo, že po provedení systémové změny - centralizaci čtyř oblastních zdravotnických operačních středisek - se zkrátila doba čekání na obsloužení tísňového hovoru, zkrátil se interval zpracování tísňové výzvy, zlepšila se klasifikace nejzávažnějších stavů, zvýšila se senzitivita k vyslání odpovídající odbornosti výjezdové skupiny, zvýšila se senzitivita k poskytování instrukcí po telefonu a snížil se čas celkové reakce výjezdových skupin rychlé lékařské pomoci v oblastech okolo bývalých hranic oblastí. Ze zjištěných výsledků vyplývá, že kvalita péče, poskytované zdravotnickým operačním střediskem, se po první fázi centralizace operačního řízení Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje na daném území nejen nezhoršila, ale naopak výrazně zlepšila. (cs)
- The first phase of centralization of emergency medical dispatch centres in the Central Bohemian region went through during the first half of 2011. Four local emergency medical dispatch centres were gradually brought together into one entity. The aim of the research was to evaluate impacts of the organizational change on key quality parameters. The observational retrospective study consists of two groups of data, collected from identical area during two equivalent periods. Group A contains data from the period of six months before and group B contains data from the period of six months after the centralization. Key quality indicators were compared in both groups: response time; call processing times; safety of classification and indication of calls; use of dispatch life support and advice and appropriate use ambulances in areas around former district boarders. After the centralization of four local emergency medical dispatch centres into one entity both answering and call processing times shortened, classification of most serious calls enhanced, sensitivity to dispatching of appropriate level of ambulance to most serious calls increased, sensitivity to implementation of dispatch life support increased, sensitivity to implementation of advice and support increased, and the total time of ALS reaction in areas along former district boarders decreased. Results obtained during the study shows that the quality of care of the emergency medical dispatch centre of the Emergency Medical Service of the Central Bohemian region increased rapidly after the first phase of its centralization. (en)
|
Title
| - Centralizace operačního řízení Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje: vlivy na kvalitu péče
- Centralizace operačního řízení Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje: vlivy na kvalitu péče (cs)
- Centralization of Dispatch Centers of Emergency Medical Service in Central Bohemian Region: Impact on Care Quality (en)
|
skos:prefLabel
| - Centralizace operačního řízení Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje: vlivy na kvalitu péče
- Centralizace operačního řízení Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje: vlivy na kvalitu péče (cs)
- Centralization of Dispatch Centers of Emergency Medical Service in Central Bohemian Region: Impact on Care Quality (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11240/12:10132890!RIV13-MSM-11240___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11240/12:10132890
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Quality; Care; Impact; Region; Bohemian; Central; Service; Medical; Emergency; Centers; Dispatch; Centralization (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |