About: Czech National Mythology as a Tool of Persuasive Communication in Modern Advertising     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Reklama je formou persuazivní komunikace. Skrze rafinované symbolické významy reklama dokáže diváka-zákazníka dovést až do obchodu, kde mu našeptá, jaký výrobek je sexy, svěží, moderní, nový, kvalitní či žádaný. Zboží na pultech obchodů je opředeno symbolickými významy, které ukrývají v asociačních řetězcích zmíněné a mnohé další výrazy. Ty jsou součástí složitých komunikačních systémů, jež využívají také stereotypy. Právě tyto zjednodušené představy pomáhají pochopit komplexní sociální realitu, klasifikovat a kategorizovat to, co se děje kolem nás. Mezi řadu mediálně využívaných (a zároveň vytvářených) stereotypů patří i ty o českém národě. Reklamy vypráví více či méně skryté příběhy o Češích - o jejich chování, charakterových vlastnostech, minulosti a i původu. Přispívají tak, stejně jako další typy mediálních obsahů, k tvorbě symbolické reprezentace českého národa. Jsou jakýmsi zrcadlem českého nacionalismu, který má diskurzivní povahu - je tedy sociálním konstruktem. Příklady symbolické reprezentace národní identity lze nalézt v reklamách na pivo globální značky Pilsner Urquell, zejména v sérii s názvem Historická inspirace. Její součástí je i spot Bedřich Smetana, který byl vybrán k analýze.
  • Reklama je formou persuazivní komunikace. Skrze rafinované symbolické významy reklama dokáže diváka-zákazníka dovést až do obchodu, kde mu našeptá, jaký výrobek je sexy, svěží, moderní, nový, kvalitní či žádaný. Zboží na pultech obchodů je opředeno symbolickými významy, které ukrývají v asociačních řetězcích zmíněné a mnohé další výrazy. Ty jsou součástí složitých komunikačních systémů, jež využívají také stereotypy. Právě tyto zjednodušené představy pomáhají pochopit komplexní sociální realitu, klasifikovat a kategorizovat to, co se děje kolem nás. Mezi řadu mediálně využívaných (a zároveň vytvářených) stereotypů patří i ty o českém národě. Reklamy vypráví více či méně skryté příběhy o Češích - o jejich chování, charakterových vlastnostech, minulosti a i původu. Přispívají tak, stejně jako další typy mediálních obsahů, k tvorbě symbolické reprezentace českého národa. Jsou jakýmsi zrcadlem českého nacionalismu, který má diskurzivní povahu - je tedy sociálním konstruktem. Příklady symbolické reprezentace národní identity lze nalézt v reklamách na pivo globální značky Pilsner Urquell, zejména v sérii s názvem Historická inspirace. Její součástí je i spot Bedřich Smetana, který byl vybrán k analýze. (cs)
  • Advertising is a form of persuasive communication. Through refined symbolic meanings advertising can bring the recipients-consumers into the store, where it advices them whispering what product is sexy, fresh, modern, new, good or requested. Goods on the store shelves are surrounded by symbolic meanings that lurk in association chains with certain words, linking common adjectives or other expressions to specific products. Such simplified ideas help us to understand the complex social reality, classify it and categorize what is happening around us. Among the variety of stereotypes used (and created) by media there are also those related to the Czech nation. Advertisements tell more or less hidden stories of Czechs and their behavior, personality traits, past and even origin. The stereotypical stories, naturalized in myths, contribute to a creation of a symbolic representation of the Czech nation. Media contents are a sort of mirror of Czech nationalism which is based on a specific discourse - nation is a social construct. The paper will focus on concrete examples of national myths in global advertising of Pilsner Urquell beer in the serie called Historical Inspiration, especially that one about famous composer Bedrich Smetana. (en)
Title
  • Czech National Mythology as a Tool of Persuasive Communication in Modern Advertising (en)
  • České národní mýty jako součást persuazivní komunikace v současné reklamě
  • České národní mýty jako součást persuazivní komunikace v současné reklamě (cs)
skos:prefLabel
  • Czech National Mythology as a Tool of Persuasive Communication in Modern Advertising (en)
  • České národní mýty jako součást persuazivní komunikace v současné reklamě
  • České národní mýty jako součást persuazivní komunikace v současné reklamě (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11230/13:10172749!RIV14-MSM-11230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 64717
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11230/13:10172749
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Pilsner Urquell; Czechs; nation; nationalism; persuasion; Advertising (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [7B7D8D643EAC]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Smolenice
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Trnava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Megatrendy a médiá 2013: Zväčšenina : médiá ako komodita
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hronová, Tereza
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8105-479-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11230
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software