About: TRENDS IN MARKETING SMES TO SUPPORT INNOVATION ON THE CZECH MARKET     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Marketing is important part of business strategy. Appropriately targeted marketing is a competitive advantage for the enterprises. The enterprises can choose from several marketing tools suitable for strategic analysis and for creating marketing strategy. Marketing strategy and strategy analyses can perform in their marketing department or through outsourcing services. Small and medium-sized enterprises are unfortunately limited by their financial capital and human resources. This is reason why SMEs need carefully choose the right marketing's tool. The most suitable marketing tools are low cost and time saving. For this contribution was used secondary research. For the secondary research were used monographs and papers and contributions in scientific international and national journals. The article deals with marketing tools those are suitable for using in small and medium-size enterprises. (en)
  • Marketing hraje klíčovou roli v obchodní strategii. Vhodně zacílený marketing je konkurenční výhodou pro mnohé podniky, přičemž ty si mohou vybírat z několika možných nástrojů strategické analýzy pro správnou tvorbu marketingové strategie. MSP jsou při strategické analýze a marketingovém plánování limitováni finančními a lidskými zdroji. To je důvod, proč se právě MSP musí soustředit na výběr vhodných nástrojů, které jsou právě v tomto příspěvku představeny. V příspěvku byl použit zejména sekundární výzkum na jehož základě byly provedeny doporučené pro mikro, malé a střední podnikatele.
  • Marketing hraje klíčovou roli v obchodní strategii. Vhodně zacílený marketing je konkurenční výhodou pro mnohé podniky, přičemž ty si mohou vybírat z několika možných nástrojů strategické analýzy pro správnou tvorbu marketingové strategie. MSP jsou při strategické analýze a marketingovém plánování limitováni finančními a lidskými zdroji. To je důvod, proč se právě MSP musí soustředit na výběr vhodných nástrojů, které jsou právě v tomto příspěvku představeny. V příspěvku byl použit zejména sekundární výzkum na jehož základě byly provedeny doporučené pro mikro, malé a střední podnikatele. (cs)
Title
  • TRENDS IN MARKETING SMES TO SUPPORT INNOVATION ON THE CZECH MARKET (en)
  • Trendy v marketingu MSP směřující k podpoře zavádění inovací na český trh
  • Trendy v marketingu MSP směřující k podpoře zavádění inovací na český trh (cs)
skos:prefLabel
  • TRENDS IN MARKETING SMES TO SUPPORT INNOVATION ON THE CZECH MARKET (en)
  • Trendy v marketingu MSP směřující k podpoře zavádění inovací na český trh
  • Trendy v marketingu MSP směřující k podpoře zavádění inovací na český trh (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11230/13:10159036!RIV14-MSM-11230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 111804
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11230/13:10159036
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Strategic Analysis; Marketing Plans in SME; Marketing for SME; Small and Medium-sized Enterprises (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [FE28BEEFBC7E]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Plzeň
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Plzeň
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Trendy v podnikání 2013: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Koudelková, Petra
  • Orban, Karol
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Západočeská univerzita v Plzni
https://schema.org/isbn
  • 978-80-261-0321-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11230
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 91 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software