Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Marketing is important part of business strategy. Appropriately targeted marketing is a competitive advantage for the enterprises. The enterprises can choose from several marketing tools suitable for strategic analysis and for creating marketing strategy. Marketing strategy and strategy analyses can perform in their marketing department or through outsourcing services. Small and medium-sized enterprises are unfortunately limited by their financial capital and human resources. This is reason why SMEs need carefully choose the right marketing's tool. The most suitable marketing tools are low cost and time saving. For this contribution was used secondary research. For the secondary research were used monographs and papers and contributions in scientific international and national journals. The article deals with marketing tools those are suitable for using in small and medium-size enterprises. (en)
- Marketing hraje klíčovou roli v obchodní strategii. Vhodně zacílený marketing je konkurenční výhodou pro mnohé podniky, přičemž ty si mohou vybírat z několika možných nástrojů strategické analýzy pro správnou tvorbu marketingové strategie. MSP jsou při strategické analýze a marketingovém plánování limitováni finančními a lidskými zdroji. To je důvod, proč se právě MSP musí soustředit na výběr vhodných nástrojů, které jsou právě v tomto příspěvku představeny. V příspěvku byl použit zejména sekundární výzkum na jehož základě byly provedeny doporučené pro mikro, malé a střední podnikatele.
- Marketing hraje klíčovou roli v obchodní strategii. Vhodně zacílený marketing je konkurenční výhodou pro mnohé podniky, přičemž ty si mohou vybírat z několika možných nástrojů strategické analýzy pro správnou tvorbu marketingové strategie. MSP jsou při strategické analýze a marketingovém plánování limitováni finančními a lidskými zdroji. To je důvod, proč se právě MSP musí soustředit na výběr vhodných nástrojů, které jsou právě v tomto příspěvku představeny. V příspěvku byl použit zejména sekundární výzkum na jehož základě byly provedeny doporučené pro mikro, malé a střední podnikatele. (cs)
|
Title
| - TRENDS IN MARKETING SMES TO SUPPORT INNOVATION ON THE CZECH MARKET (en)
- Trendy v marketingu MSP směřující k podpoře zavádění inovací na český trh
- Trendy v marketingu MSP směřující k podpoře zavádění inovací na český trh (cs)
|
skos:prefLabel
| - TRENDS IN MARKETING SMES TO SUPPORT INNOVATION ON THE CZECH MARKET (en)
- Trendy v marketingu MSP směřující k podpoře zavádění inovací na český trh
- Trendy v marketingu MSP směřující k podpoře zavádění inovací na český trh (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11230/13:10159036!RIV14-MSM-11230___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11230/13:10159036
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Strategic Analysis; Marketing Plans in SME; Marketing for SME; Small and Medium-sized Enterprises (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Trendy v podnikání 2013: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Koudelková, Petra
- Orban, Karol
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Západočeská univerzita v Plzni
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |