About: Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Soukromí politiků se od roku 1989 zásadně proměnilo: spolu se svobodou slova se dostalo na přední stránky novin. Příběhy o rozvodech, láskách, milenkách politiků a političek, či jen o jejich procházkách se psem či víkendu na chalupě se staly nedílnou součástí novin, televizních zpráv a časopisů. Informace, které se dříve pohybovaly ve sféře pečlivě utajovaných klepů, se staly předmětem novinářského zájmu - a také produktem, který lze prodat. Česká společnost si během dvou dekád prošla postupným vývojem, kdy si všechny tři zúčastněné strany - politici, veřejnost a média - vytvářely vlastní hranice a bariéry toho, kam až se smí zajít, co všechno ještě lze říci, ukázat a otisknout. Vzájemné střety byly často bolestivé a formovaly poté psané i nepsané hranice dalšího vývoje. Každá ze stran se přitom z konfliktu snažila vytěžit co nejvíc: novináři čtenářský zájem a senzaci, případně odhalení dalších důležitých informací, politici zvýšení vlastní popularity a vylepšení image. Ani čtenáři, diváci a posluchači nezůstali stranou a zasahovali do mediálního dění: ať už formou komentářů a názorů, nebo tím, že prodeje tiskovin s historkami z politického soukromí stoupaly. Tato kniha mapuje hlavní milníky a aktéry tohoto složitého vývoje, a na konkrétních příkladech ukazuje, jak se politici snaží svůj mediální obraz budovat a jak jej média zobrazují. Důležité totiž není jen to, co se na stránkách novin objevilo, ale také to, co tam chybí.
  • Soukromí politiků se od roku 1989 zásadně proměnilo: spolu se svobodou slova se dostalo na přední stránky novin. Příběhy o rozvodech, láskách, milenkách politiků a političek, či jen o jejich procházkách se psem či víkendu na chalupě se staly nedílnou součástí novin, televizních zpráv a časopisů. Informace, které se dříve pohybovaly ve sféře pečlivě utajovaných klepů, se staly předmětem novinářského zájmu - a také produktem, který lze prodat. Česká společnost si během dvou dekád prošla postupným vývojem, kdy si všechny tři zúčastněné strany - politici, veřejnost a média - vytvářely vlastní hranice a bariéry toho, kam až se smí zajít, co všechno ještě lze říci, ukázat a otisknout. Vzájemné střety byly často bolestivé a formovaly poté psané i nepsané hranice dalšího vývoje. Každá ze stran se přitom z konfliktu snažila vytěžit co nejvíc: novináři čtenářský zájem a senzaci, případně odhalení dalších důležitých informací, politici zvýšení vlastní popularity a vylepšení image. Ani čtenáři, diváci a posluchači nezůstali stranou a zasahovali do mediálního dění: ať už formou komentářů a názorů, nebo tím, že prodeje tiskovin s historkami z politického soukromí stoupaly. Tato kniha mapuje hlavní milníky a aktéry tohoto složitého vývoje, a na konkrétních příkladech ukazuje, jak se politici snaží svůj mediální obraz budovat a jak jej média zobrazují. Důležité totiž není jen to, co se na stránkách novin objevilo, ale také to, co tam chybí. (cs)
  • This book explored the topic of mediated privacy of leading Czech politicians in the past two decades, using the method of ciritcal discourse analysis (van Dijk 1998, 2006a,b) and ideological analysis (Thompson 1990). These changes took place in two periods, 1996-98 (the first clashes which affected later development) and 2006-10 (institutionalization and professionalization of political PR in presenting the privacy of politicians). It shows on the example of analysis of specific cases and events concerning the private life of politicians the evolution of political marketing and PR in the field of private life of Czech politicians on one hand at the same time as the development in media representations. During the early 1990's, privacy of politicians changed from a subject subordinated to political propaganda, merely viewed as a topic which was illegal to publish or represent. As the analysis in Chapter 3 showed, there was no information about any private matters of the Czechoslovakian politicians visible in the media during the last year of communist regime, in 1989. The wives of foreign political leaders, such as Mikhail Gorbatchev or George Bush, were visible scarcerly. In the first period of interaction between media and political PR discourse (1996-98) first borders if mutual coexistence arose (on the example of President Václav Havel and Prime Minister Miloš Zeman). During the second period, 2006-2010, upon an experience both from media and PR sphere, institucionalization and professionalization of political PR in the field of privacy of politicians took place. The thesis analysed the development and techniques of political PR, which are used to influence the quantity and content of media texts in order to build a certain image of politicians, such as the image of %22social responsibility%22, %22vigourousity%22 or %22youth%22. (en)
Title
  • Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích
  • Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích (cs)
  • Published Privacy: The Creating of Media Image of Czech Politicians and their Privacy (en)
skos:prefLabel
  • Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích
  • Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích (cs)
  • Published Privacy: The Creating of Media Image of Czech Politicians and their Privacy (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11230/12:10125825!RIV13-MSM-11230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 183081
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11230/12:10125825
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • ideology; public engagement; public sphere; media image; media; privacy; politicians; Czech republic; strategic reputation management; political communication; political marketing (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [8FF05D95B809]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Politika a společnost
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kasl Kollmannová, Denisa
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Centrum pro studium demokracie a kultury
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7325-294-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11230
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software