About: Celebritization in Czech Political Communication in the Last 20 Years - Introductive Refletions and Findings     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Tento článek nabízí základní teoretické a analytické pohledy na otázku celebritizatizace v politické komunikaci. Definuje, co je %22celebrita%22 a %22celebritizace%22 a navrhuje různé způsoby, jak tento fenomén analyzovat. Kvantitativní obsahová analýza sledující zapojení celebrit do politické komunikace v České republice v období posledních dvaceti let ukazuje první možné přístupy k celebritizaci, naznačuje její sociální a politické kořeny a navrhuje diskusi o jejích kulturních specifikách. Můžeme sledovat dvě období. Ve druhém můžeme identifikovat posílení politického marketingu a znaky spektáklu. Velmi typickou charakteristikou české politické komunikace je antikomunismus, který se objevuje hlavně po roce 2000, ale s odkazem na počátek devadesátých let 20. století. V závěru také zmiňujeme problematiku analýz politické komunikace a studia politického marketingu.
  • Tento článek nabízí základní teoretické a analytické pohledy na otázku celebritizatizace v politické komunikaci. Definuje, co je %22celebrita%22 a %22celebritizace%22 a navrhuje různé způsoby, jak tento fenomén analyzovat. Kvantitativní obsahová analýza sledující zapojení celebrit do politické komunikace v České republice v období posledních dvaceti let ukazuje první možné přístupy k celebritizaci, naznačuje její sociální a politické kořeny a navrhuje diskusi o jejích kulturních specifikách. Můžeme sledovat dvě období. Ve druhém můžeme identifikovat posílení politického marketingu a znaky spektáklu. Velmi typickou charakteristikou české politické komunikace je antikomunismus, který se objevuje hlavně po roce 2000, ale s odkazem na počátek devadesátých let 20. století. V závěru také zmiňujeme problematiku analýz politické komunikace a studia politického marketingu. (cs)
  • The article offers a basic theoretical and analytical insight into the questions of celebritization in political communication. It defines %22celebrity%22 and %22celebritization%22 and proposes different ways to analyze the phenomenon. The quantitative content analysis of the appearance of celebrities in political communication in the Czech Republic during the last twenty years shows the first possible attitudes towards celebritization, indicates its social and political roots and outlines the discussion about its cultural specifics. We can see two possible periods, in the second we can identify the reinforcement of political marketing and of the characteristic of the spectacle. The very specific characteristic of the Czech political communication is anti-communism, appearing mainly after 2000 but with reference to the early nineties. The conclusion also mentions the problems of analysis of political communication and in the studies of political marketing. (en)
Title
  • Celebritization in Czech Political Communication in the Last 20 Years - Introductive Refletions and Findings (en)
  • Celebritizace české politické komunikace v posledních 20 letech - úvodní úvahy a zjištění
  • Celebritizace české politické komunikace v posledních 20 letech - úvodní úvahy a zjištění (cs)
skos:prefLabel
  • Celebritization in Czech Political Communication in the Last 20 Years - Introductive Refletions and Findings (en)
  • Celebritizace české politické komunikace v posledních 20 letech - úvodní úvahy a zjištění
  • Celebritizace české politické komunikace v posledních 20 letech - úvodní úvahy a zjištění (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11230/11:10103289!RIV12-MSM-11230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021620841)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3-4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 189359
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11230/11:10103289
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • political marketing; spectacle; political communication; celebritization; celebrity (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6CDDD33B3B2B]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 56
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Křeček, Jan
  • Štechová, Markéta
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 0036-5351
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11230
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 59 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software