Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - %22Videa / filmy%22 je označení, které používá současný český videoumělec Mark Ther pro vyjádření mediálního statutu svých prací. Dva specifické pojmy předělené i spojené lomítkem v jeden výraz vyjadřují rozšířenou oborovou příslušnost k tradici vizuálního umění a kinematografie. Znamenají odmítnutí oborového esencialismu, který navzdory frekventovanému, ale často dramaturgicky bezradnému začleňování filmů vizuálních umělců do zvláštních programových sekcí festivalů a přehlídek, přetrvává především v kinematografické praxi. Lomítko je tak příhodným piktogramem pro pomezní pozici Thera, kterou zaujímá i kterou si přeje zaujímat. Článek zkoumá intermediální povahu Therových videí na pomezí výtvarného konceptu a experimentálního filmu. Srovnává jeho raná díla, blížící se médiu videoperformace, se současnými filmy, které se formální i produkční povahou přibližují kinematografické praxi. Vedle Michala Pěchoučka, Filipa Cenka nebo Dušana Skaly patří právě Mark Ther k českým vizuálním umělcům, kteří se výrazně vztahují k filmové estetice. Jeho pojetí se ale netýká konceptuální analýzy média, kinematografického aparátu nebo subjektové pozice diváka. Nebýt toho, že je prezentován na výstavách a že je společensky definován jako vizuální umělec, mohly by spadat do rozostřené kategorie experimentálního filmu, který výstavní expozice k uvádění nezbytně nepotřebuje.
- %22Videa / filmy%22 je označení, které používá současný český videoumělec Mark Ther pro vyjádření mediálního statutu svých prací. Dva specifické pojmy předělené i spojené lomítkem v jeden výraz vyjadřují rozšířenou oborovou příslušnost k tradici vizuálního umění a kinematografie. Znamenají odmítnutí oborového esencialismu, který navzdory frekventovanému, ale často dramaturgicky bezradnému začleňování filmů vizuálních umělců do zvláštních programových sekcí festivalů a přehlídek, přetrvává především v kinematografické praxi. Lomítko je tak příhodným piktogramem pro pomezní pozici Thera, kterou zaujímá i kterou si přeje zaujímat. Článek zkoumá intermediální povahu Therových videí na pomezí výtvarného konceptu a experimentálního filmu. Srovnává jeho raná díla, blížící se médiu videoperformace, se současnými filmy, které se formální i produkční povahou přibližují kinematografické praxi. Vedle Michala Pěchoučka, Filipa Cenka nebo Dušana Skaly patří právě Mark Ther k českým vizuálním umělcům, kteří se výrazně vztahují k filmové estetice. Jeho pojetí se ale netýká konceptuální analýzy média, kinematografického aparátu nebo subjektové pozice diváka. Nebýt toho, že je prezentován na výstavách a že je společensky definován jako vizuální umělec, mohly by spadat do rozostřené kategorie experimentálního filmu, který výstavní expozice k uvádění nezbytně nepotřebuje. (cs)
- %22Videos / Movies%22 is the specification of a Czech contemporary videoartist Mark Ther to express the medial status of his work. Two specific concepts united in one word mean extended departmental competence to the tradition of visual arts and cinema. Mean rejection departmental essentialism which persists primarily in cinematography. Slant is convenient pictograph for Ther's borderline position. This article examines the nature of the intermediality Ther's videos on the border of conceptual art and experimental film, compares his early works, approaching medium videoperformace, with contemporary films which have formal and productive nature of cinematographic practice. (en)
|
Title
| - Mark Ther. O lomítku mezi videem a filmem
- Mark Ther. O lomítku mezi videem a filmem (cs)
- Mark Ther. Solidus between Video and Film (en)
|
skos:prefLabel
| - Mark Ther. O lomítku mezi videem a filmem
- Mark Ther. O lomítku mezi videem a filmem (cs)
- Mark Ther. Solidus between Video and Film (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/14:10290275!RIV15-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/14:10290275
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - experimental film, conceptual art; videoart; Mark Ther (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Flash Art: the World's Leading Art Magazine: Czech & Slovak Edition
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |