About: Dyslexia - verification of the specific procedural learning difficulties hypothesis in the population of Czech individuals with dyslexia     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Text seznamuje s relativně nedávno vyslovenou hypotézou specifických procedurálních výukových obtíží (SPLD hypotéza), kterou v souvislosti s objasněním etiologie dyslexie představili R. Nicolson a A. Fawcett. V současné době je realizována kvaziexperimentální výzkumná studie na populaci českých jedinců s dyslexií, která prověřuje platnost uvedené hypotézy. Pro tyto účely byly vytvořeny zcela nové metody sběru dat, které jsou citlivé na užití řeči a jazyka a současně vyžadují proces učení, při němž dochází k přechodu od deklarativního k procedurálnímu systému zpracování informací. Současné výsledky, jež srovnávají výkony jedinců s dyslexií (N = 28) s intaktní populací (N = 47), částečně poukazují na signifikantně obtížnější proceduralizaci informací ve sledované cílové skupině.
  • Text seznamuje s relativně nedávno vyslovenou hypotézou specifických procedurálních výukových obtíží (SPLD hypotéza), kterou v souvislosti s objasněním etiologie dyslexie představili R. Nicolson a A. Fawcett. V současné době je realizována kvaziexperimentální výzkumná studie na populaci českých jedinců s dyslexií, která prověřuje platnost uvedené hypotézy. Pro tyto účely byly vytvořeny zcela nové metody sběru dat, které jsou citlivé na užití řeči a jazyka a současně vyžadují proces učení, při němž dochází k přechodu od deklarativního k procedurálnímu systému zpracování informací. Současné výsledky, jež srovnávají výkony jedinců s dyslexií (N = 28) s intaktní populací (N = 47), částečně poukazují na signifikantně obtížnější proceduralizaci informací ve sledované cílové skupině. (cs)
  • The text describes the specific procedural learning difficulties hypothesis (SPLD hypothesis) which was recently introduced by R. Nicolson and A. Fawcett as a new explanation of dyslexia etiology. A quaziexperimental research study which aims at verification of the SPLD hypothesis is nowadays conducted in the Czech Republic. For this purpose two new research methods were created which are both sensitive to language skills and they both require a shift from declarative to procedural learning system. Current results which compare achievements of individuals with dyslexia (N = 25) with intact population (N = 50) partially suggest a significantly more complicated proceduralization in the observed target group. (en)
Title
  • Dyslexia - verification of the specific procedural learning difficulties hypothesis in the population of Czech individuals with dyslexia (en)
  • Dyslexie - prověření hypotézy specifických procedurálních výukových obtíží na české populaci osob s dyslektickými obtížemi
  • Dyslexie - prověření hypotézy specifických procedurálních výukových obtíží na české populaci osob s dyslektickými obtížemi (cs)
skos:prefLabel
  • Dyslexia - verification of the specific procedural learning difficulties hypothesis in the population of Czech individuals with dyslexia (en)
  • Dyslexie - prověření hypotézy specifických procedurálních výukových obtíží na české populaci osob s dyslektickými obtížemi
  • Dyslexie - prověření hypotézy specifických procedurálních výukových obtíží na české populaci osob s dyslektickými obtížemi (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/14:10290118!RIV15-GA0-11210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP407/12/0594)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3-4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 12770
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/14:10290118
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • quaziexperiment; Stroop test; artificial grammar; proceduralization; specific procedural learning difficulties hypothesis; dyslexia (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2B227B11DD31]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Psychologie pro praxi
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 49
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Morávková Krejčová, Lenka
  • Bodnárová, Zuzana
  • Stehlík, Luděk
issn
  • 1803-8670
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software