Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Cílem kapitoly je provést analýzu procesu deinstitucionalizace ústavní péče v České republice a zachytit vliv postupných reforem na stávající praxi. Metodologickými nástroji řešení jsou teoretická analýza klíčových strategických dokumentů, zákonů, doporučení a opatření a jejich dopadů na systém ústavní péče a dále kritická reflexe ideového pozadí reforem z pohledu teoreticky zdůvodněných stanovisek sociální pedagogiky. Obsahový rámec je dán orientací na postižení procesu deinstitucionalizace jako komplexní reformy ústavní péče uskutečňované v zařízeních pobytového typu směrem ke službám poskytovaným v komunitě. Kapitola nastiňuje principiální zakotvení deinstitucionaliace v požadavcích humanizace a individualizace péče ve vazbě na problematiku lidských práv, aplikovaných do oblasti ústavní péče, představuje strategický ekonomický rámec reformy, zachycuje postupné reformní kroky i opakované selhávání systému v uskutečňování skutečně zásadních změn. Sledovány jsou zejména dvě klíčové oblasti procesu deinstitucionalizace, sociální služby a ústavní výchovná péče.
- Cílem kapitoly je provést analýzu procesu deinstitucionalizace ústavní péče v České republice a zachytit vliv postupných reforem na stávající praxi. Metodologickými nástroji řešení jsou teoretická analýza klíčových strategických dokumentů, zákonů, doporučení a opatření a jejich dopadů na systém ústavní péče a dále kritická reflexe ideového pozadí reforem z pohledu teoreticky zdůvodněných stanovisek sociální pedagogiky. Obsahový rámec je dán orientací na postižení procesu deinstitucionalizace jako komplexní reformy ústavní péče uskutečňované v zařízeních pobytového typu směrem ke službám poskytovaným v komunitě. Kapitola nastiňuje principiální zakotvení deinstitucionaliace v požadavcích humanizace a individualizace péče ve vazbě na problematiku lidských práv, aplikovaných do oblasti ústavní péče, představuje strategický ekonomický rámec reformy, zachycuje postupné reformní kroky i opakované selhávání systému v uskutečňování skutečně zásadních změn. Sledovány jsou zejména dvě klíčové oblasti procesu deinstitucionalizace, sociální služby a ústavní výchovná péče. (cs)
- The aim of the study is to analyze the process of de-institutionalization of previously institutionalized care-giving and education in the Czech Republic, as well as to document the influence of ongoing reforms on current practices. The methodology employed includes 1) theoretical analysis of key strategic documents, laws, recommendations and provisions and of their practical impact on the system of institutional care-giving and education; 2) critical reflection of the ideas that have informed the reforms relevant to the subject, grounded in the theories of social pedagogy. The text strives to portray the process of de-institutionalization in its full complexity, as a transformation from a system of care-giving situated in dedicated housing facilities to a system of services available in the community. Furthermore, the text analyzes the core principle driving this process: the demand to humanize and individualize care-giving, which is related to human rights and their continued incorporation into the field of institutional care-giving; outlines the strategic and economic aspects of the reform; and documents both the individual stages of the reform and the ways in which the system as yet fails to implement truly far-reaching changes. Two major areas of the de-institutionalization process are given special attention: social services and education in special boarding schools. (en)
|
Title
| - Ústavní péče jako předmět zájmu sociálních reforem
- Ústavní péče jako předmět zájmu sociálních reforem (cs)
- The Institutional Care as a Subject of Interest of Social Reforms (en)
|
skos:prefLabel
| - Ústavní péče jako předmět zájmu sociálních reforem
- Ústavní péče jako předmět zájmu sociálních reforem (cs)
- The Institutional Care as a Subject of Interest of Social Reforms (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/14:10283217!RIV15-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/14:10283217
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - special boarding schools.; institutional education; institutional care-giving; social services; social reform; individualization; humanization; De-institutionalization (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Ústavní péče v resocializačním kontextu.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |