About: Výzkum pro vzdělávací politiku nebo výzkum vzdělávací politiky?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The article deals with globalization in social sciences and education policy. It describes the differences and tensions between research for education policy and research of education policy. The first attitude is analyzed in connection with scientisation of education policy making, that often legitimises the policy. The second approach is analyzed in connection with the need of critical approach towards the mainstream of current education policy that is constructed mainly by the OECD and the EU. (en)
  • Článek se zabývá globalizací v sociálních vědách a ve vzdělávací politice. Popisuje rozdíly a napětí mezi výzkumem sloužícím pro podporu vzdělávací politiku a výzkumem vzdělávací politiky. První přístup je rozebrán s ohledem na scientizaci tvorby vzdělávací politiky, vzdělávací politiku často legitimizuje. Druhý přístup je rozebrán v souvislosti s potřebou kritického přístupu k hlavnímu proudu soudobé vzdělací politiky, který vytváří zejména OECD a EU.
  • Článek se zabývá globalizací v sociálních vědách a ve vzdělávací politice. Popisuje rozdíly a napětí mezi výzkumem sloužícím pro podporu vzdělávací politiku a výzkumem vzdělávací politiky. První přístup je rozebrán s ohledem na scientizaci tvorby vzdělávací politiky, vzdělávací politiku často legitimizuje. Druhý přístup je rozebrán v souvislosti s potřebou kritického přístupu k hlavnímu proudu soudobé vzdělací politiky, který vytváří zejména OECD a EU. (cs)
Title
  • Výzkum pro vzdělávací politiku nebo výzkum vzdělávací politiky?
  • Výzkum pro vzdělávací politiku nebo výzkum vzdělávací politiky? (cs)
  • Research for education policy or research of education policy? (en)
skos:prefLabel
  • Výzkum pro vzdělávací politiku nebo výzkum vzdělávací politiky?
  • Výzkum pro vzdělávací politiku nebo výzkum vzdělávací politiky? (cs)
  • Research for education policy or research of education policy? (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/13:10196002!RIV14-MSM-11210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 116653
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/13:10196002
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • lifelong learning; globalization; educational policy; research; social sciences (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [4861A31B04F2]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Paidagogos
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2013
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kopecký, Martin
issn
  • 1213-3809
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software