About: Jsou pojmy učení a vzdělání dostatečně komplexní v soudobém vzdělávacím kurikulu?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This critical essay on the contemporary conception of lifelong learning draws attention to the fact that the present concept of lifelong learning is not a novelty. It reflects upon the shifts in meaning of notions such as education, educational objectives and cultivation in an era which often puts praxis before theory, and in which the emphasis on performance and effectiveness is many a time accompanied by blindness to the meaning of contemplation and profound thought. The essay attends to the ideological frameworks in which the contemporary conception of a life-long learning is embedded. Furthermore, it ponders upon the extend to which school encourages (self-) education, and to which it is under an ideological pressure promoting practicality and %22usability%22 of school erudition. (en)
  • Cílem příspěvku je upozornit na některé neblahé trendy v pojetí učení a vzdělávání, v nichž se obsah a podstata redukuje na formu. To je patrné zejména v současném pojetí celoživotního učení, resp. sebevzdělávání. Text reflektuje významové posuny, jichž doznaly pojmy jako vzdělávání, vzdělávací cíle a vzdělanost v době akcentující význam praxe často na úkor teorie a v níž důraz na výkon a efektivitu jde mnohdy ruku v ruce se slepotou k formativnímu významu teorie a k nebezpečí rutinizace praxe. Všímá si ideologických rámců, do nichž je koncepce celoživotního učení dnes zasazována, konkrétně expertního či technokratického chápání vzdělavatelské profese; kritizuje zaměňování poznání za informovanost či dovednost práce s informacemi a upozorňuje na formalistický trend zaměňující cíl vzdělávání za prostředek (dle hesla %22je především třeba naučit se učit%22). V závěru je tématizován problém hlubší motivace k celoživotnímu učení. V souvislosti s tím klade text otázku, do jaké míry dnes škola podporuje skutečné (sebe)vzdělávání a do jaké míry je pod ideologickým tlakem nabádajícím především k praktičnosti a %22použitelnosti%22 školního vědění.
  • Cílem příspěvku je upozornit na některé neblahé trendy v pojetí učení a vzdělávání, v nichž se obsah a podstata redukuje na formu. To je patrné zejména v současném pojetí celoživotního učení, resp. sebevzdělávání. Text reflektuje významové posuny, jichž doznaly pojmy jako vzdělávání, vzdělávací cíle a vzdělanost v době akcentující význam praxe často na úkor teorie a v níž důraz na výkon a efektivitu jde mnohdy ruku v ruce se slepotou k formativnímu významu teorie a k nebezpečí rutinizace praxe. Všímá si ideologických rámců, do nichž je koncepce celoživotního učení dnes zasazována, konkrétně expertního či technokratického chápání vzdělavatelské profese; kritizuje zaměňování poznání za informovanost či dovednost práce s informacemi a upozorňuje na formalistický trend zaměňující cíl vzdělávání za prostředek (dle hesla %22je především třeba naučit se učit%22). V závěru je tématizován problém hlubší motivace k celoživotnímu učení. V souvislosti s tím klade text otázku, do jaké míry dnes škola podporuje skutečné (sebe)vzdělávání a do jaké míry je pod ideologickým tlakem nabádajícím především k praktičnosti a %22použitelnosti%22 školního vědění. (cs)
Title
  • Jsou pojmy učení a vzdělání dostatečně komplexní v soudobém vzdělávacím kurikulu?
  • Jsou pojmy učení a vzdělání dostatečně komplexní v soudobém vzdělávacím kurikulu? (cs)
  • Are the Concepts of Learning and Education Complex Enough in the Contemporary Czech Curriculum? (en)
skos:prefLabel
  • Jsou pojmy učení a vzdělání dostatečně komplexní v soudobém vzdělávacím kurikulu?
  • Jsou pojmy učení a vzdělání dostatečně komplexní v soudobém vzdělávacím kurikulu? (cs)
  • Are the Concepts of Learning and Education Complex Enough in the Contemporary Czech Curriculum? (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/12:10291277!RIV15-MSM-11210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 143926
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/12:10291277
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • motivation; formalism; curriculum reform; praxis; theory; knowledge; ideology; professional learning; lifelong learning; learning; Education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D8C2C4AA8AE0]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Liberec
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi: Kudy vede cesta kurikulární reformy.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Strouhal, Martin
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Česká pedagogická společnost
https://schema.org/isbn
  • 978-80-905245-1-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software