Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek se zaměřuje na obecné hodnocení didaktických zásad z pohledu všeobecné sestry a porodní asistentky, se kterými se blíže seznamují účastníci v certifikovaném kurzu %22Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence%22 v Ústeckém kraji. Jde o didaktické metody a zásady, které lze uplatnit při vedení klinické ošetřovatelské praxe. V průzkumném dotazníkovém šetření bylo zjištěno, že více než polovina účastníků kurzu (51,32%) považuje výběr didaktické metody adekvátní věku studenta za nejvýznamnější faktor. Dalším z faktorů, který je podle respondentů významný je využívání takové didaktické metody při výuce, která je informačně nosná (26,32%). V neposlední řadě považují účastníci kurzu za významný vliv zvolené didaktické metody na formování studenta (19,74%). Mezi nejčastěji uváděné zásady efektivního naslouchání uvádí respondenti nejčastěji ochotu naslouchat a porozumět (46,05%), udržení očního kontaktu mezi hovořícím a naslouchajícím (34,21%) a vhodné prostředí, ve kterém se rozhovor odehrává (19,74%). Výsledky hodnocení kurzu, a jeho praktické části zaměřené na aplikaci didaktických metod a zásad, jsou východiskem pro další zvyšování efektivity celého kurzu a vývoje dalšího vzdělávání v této oblasti.
- Příspěvek se zaměřuje na obecné hodnocení didaktických zásad z pohledu všeobecné sestry a porodní asistentky, se kterými se blíže seznamují účastníci v certifikovaném kurzu %22Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence%22 v Ústeckém kraji. Jde o didaktické metody a zásady, které lze uplatnit při vedení klinické ošetřovatelské praxe. V průzkumném dotazníkovém šetření bylo zjištěno, že více než polovina účastníků kurzu (51,32%) považuje výběr didaktické metody adekvátní věku studenta za nejvýznamnější faktor. Dalším z faktorů, který je podle respondentů významný je využívání takové didaktické metody při výuce, která je informačně nosná (26,32%). V neposlední řadě považují účastníci kurzu za významný vliv zvolené didaktické metody na formování studenta (19,74%). Mezi nejčastěji uváděné zásady efektivního naslouchání uvádí respondenti nejčastěji ochotu naslouchat a porozumět (46,05%), udržení očního kontaktu mezi hovořícím a naslouchajícím (34,21%) a vhodné prostředí, ve kterém se rozhovor odehrává (19,74%). Výsledky hodnocení kurzu, a jeho praktické části zaměřené na aplikaci didaktických metod a zásad, jsou východiskem pro další zvyšování efektivity celého kurzu a vývoje dalšího vzdělávání v této oblasti. (cs)
- This paper focuses on the general evaluation of teaching principles from the perspective of nurses and midwives, which is closer to familiarize participants in a certified course %22Mentor clinical practice of nursing and midwifery%22 in region. It is a didactic methods and principles that can be applied in the conduct of clinical nursing practice. In exploratory questionnaire survey found that more than half of the participants (51.32%) considered selection of age appropriate teaching methods the student the most important factor. Another factor that is important according to the respondents, the use of such teaching methods in the classroom, which is the information carrier (26.32%). Finally, consider the course participants as a significant effect of the adopted didactic methods for forming student (19.74%). Among the most commonly cited principles of effective listening most respondents stated their willingness to listen and understand (46.05%), maintaining eye contact between speaking and listening (34.21%) and suitable environment in which the conversation takes place (19.74%). The results of evaluation of the course and its practical application, focusing on the teaching methods and principles are the basis for further improvement of the efficiency of the course and the development of further education in this area. (en)
|
Title
| - Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka.
- Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka. (cs)
- Didactics from the perspective of a healthcare professional (en)
|
skos:prefLabel
| - Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka.
- Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka. (cs)
- Didactics from the perspective of a healthcare professional (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/12:10127403!RIV13-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/12:10127403
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Clinical Practice; Nursing; teaching forms; teaching method; Didactics (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník z mezinárodní konference Jihlavské zdravotnické dny 2012
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Nikodemová, Hana
- Tomová, Šárka
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Vysoká škola polytechnická Jihlava,
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |