About: Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Příspěvek se zaměřuje na obecné hodnocení didaktických zásad z pohledu všeobecné sestry a porodní asistentky, se kterými se blíže seznamují účastníci v certifikovaném kurzu %22Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence%22 v Ústeckém kraji. Jde o didaktické metody a zásady, které lze uplatnit při vedení klinické ošetřovatelské praxe. V průzkumném dotazníkovém šetření bylo zjištěno, že více než polovina účastníků kurzu (51,32%) považuje výběr didaktické metody adekvátní věku studenta za nejvýznamnější faktor. Dalším z faktorů, který je podle respondentů významný je využívání takové didaktické metody při výuce, která je informačně nosná (26,32%). V neposlední řadě považují účastníci kurzu za významný vliv zvolené didaktické metody na formování studenta (19,74%). Mezi nejčastěji uváděné zásady efektivního naslouchání uvádí respondenti nejčastěji ochotu naslouchat a porozumět (46,05%), udržení očního kontaktu mezi hovořícím a naslouchajícím (34,21%) a vhodné prostředí, ve kterém se rozhovor odehrává (19,74%). Výsledky hodnocení kurzu, a jeho praktické části zaměřené na aplikaci didaktických metod a zásad, jsou východiskem pro další zvyšování efektivity celého kurzu a vývoje dalšího vzdělávání v této oblasti.
  • Příspěvek se zaměřuje na obecné hodnocení didaktických zásad z pohledu všeobecné sestry a porodní asistentky, se kterými se blíže seznamují účastníci v certifikovaném kurzu %22Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence%22 v Ústeckém kraji. Jde o didaktické metody a zásady, které lze uplatnit při vedení klinické ošetřovatelské praxe. V průzkumném dotazníkovém šetření bylo zjištěno, že více než polovina účastníků kurzu (51,32%) považuje výběr didaktické metody adekvátní věku studenta za nejvýznamnější faktor. Dalším z faktorů, který je podle respondentů významný je využívání takové didaktické metody při výuce, která je informačně nosná (26,32%). V neposlední řadě považují účastníci kurzu za významný vliv zvolené didaktické metody na formování studenta (19,74%). Mezi nejčastěji uváděné zásady efektivního naslouchání uvádí respondenti nejčastěji ochotu naslouchat a porozumět (46,05%), udržení očního kontaktu mezi hovořícím a naslouchajícím (34,21%) a vhodné prostředí, ve kterém se rozhovor odehrává (19,74%). Výsledky hodnocení kurzu, a jeho praktické části zaměřené na aplikaci didaktických metod a zásad, jsou východiskem pro další zvyšování efektivity celého kurzu a vývoje dalšího vzdělávání v této oblasti. (cs)
  • This paper focuses on the general evaluation of teaching principles from the perspective of nurses and midwives, which is closer to familiarize participants in a certified course %22Mentor clinical practice of nursing and midwifery%22 in region. It is a didactic methods and principles that can be applied in the conduct of clinical nursing practice. In exploratory questionnaire survey found that more than half of the participants (51.32%) considered selection of age appropriate teaching methods the student the most important factor. Another factor that is important according to the respondents, the use of such teaching methods in the classroom, which is the information carrier (26.32%). Finally, consider the course participants as a significant effect of the adopted didactic methods for forming student (19.74%). Among the most commonly cited principles of effective listening most respondents stated their willingness to listen and understand (46.05%), maintaining eye contact between speaking and listening (34.21%) and suitable environment in which the conversation takes place (19.74%). The results of evaluation of the course and its practical application, focusing on the teaching methods and principles are the basis for further improvement of the efficiency of the course and the development of further education in this area. (en)
Title
  • Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka.
  • Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka. (cs)
  • Didactics from the perspective of a healthcare professional (en)
skos:prefLabel
  • Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka.
  • Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka. (cs)
  • Didactics from the perspective of a healthcare professional (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/12:10127403!RIV13-MSM-11210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 131066
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/12:10127403
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Clinical Practice; Nursing; teaching forms; teaching method; Didactics (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [4355EE3B25CC]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Jihlava
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Jihlava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník z mezinárodní konference Jihlavské zdravotnické dny 2012
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Nikodemová, Hana
  • Tomová, Šárka
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vysoká škola polytechnická Jihlava,
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87035-52-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software