Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This article presents several choice concepts of the world according to certain philosophical articulations. Its aim is not only to show how the possibilities of understanding and engaging in dialogue with others change within the frameworks of these worlds, but also to elucidate upon the fact that dialogue is more than a technique of pedagogy: it also expresses the ethical grounds of the pedagogical relationship. (en)
- říspěvek předkládá vybrané obrazy světa ve filosofických artikulacích. Jeho cílem je ukázat, jak se na půdě těchto světů proměňují možnosti porozumění a vedení dialogu s druhými, a vyjasnit skutečnost, že dialog není pouhou pedagogickou technikou, ale vyjádřením etické podstaty výchovného vztahu.
- říspěvek předkládá vybrané obrazy světa ve filosofických artikulacích. Jeho cílem je ukázat, jak se na půdě těchto světů proměňují možnosti porozumění a vedení dialogu s druhými, a vyjasnit skutečnost, že dialog není pouhou pedagogickou technikou, ale vyjádřením etické podstaty výchovného vztahu. (cs)
|
Title
| - Dialog ve výchovném vztahu na půdě světa
- Dialog ve výchovném vztahu na půdě světa (cs)
- The dialogue in the educational relationship in the context of the world (en)
|
skos:prefLabel
| - Dialog ve výchovném vztahu na půdě světa
- Dialog ve výchovném vztahu na půdě světa (cs)
- The dialogue in the educational relationship in the context of the world (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/12:10125423!RIV13-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/12:10125423
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - ethical relationship.; the Other; the Face; simulacrum; hyperreality; autopoietic system; objectivity; reality; language practice; multiverse; universe; understanding; interpreter; history; tradition; intersubjectivity; pastoral power; Dialogue (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Dialog ve výchově, umění a sportu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |