About: Hodnocení a sebehodnocení učitele prostřednictvím metody videotrénink interakcí     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The aim of the present study was to focus on the possibilities of using video training of interactions (VTI) to the development of social skills of a teacher and at length qualitatively describe following interactions and the way of intervention to a work of a teacher. The study describes the theoretical basis of VTI and the background to its use in schools as part of an evaluation of its implementation within a variety of educational contexts. The aim also was to read an effect of the development of social skills of teachers on an effectiveness of teaching and social development of pupils, evaluation and self-evaluation of teachers. Results suggest that this provides a valuable opportunity for personal, professional and social development for both teachers and pupils across a range of contexts. (en)
  • Cílem prezentované studie bylo zaměřit se na možnosti užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro rozvoj sociálních dovedností učitele a podrobně kvalitativně popsat sledované interakce a způsob intervence do práce učitele. Studie popisuje teoretické základy metody VTI a způsoby její aplikace ve školách, zjišťuje vliv rozvoje sociálních dovedností učitele na efektivitu vyučování a sociální rozvoj žáků, na hodnocení a sebehodnocení učitele. Výsledky naznačují, že tato metoda poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesionální a sociální rozvoj obou, jak učitelů, tak i žáků na obou stupních základní školy.
  • Cílem prezentované studie bylo zaměřit se na možnosti užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro rozvoj sociálních dovedností učitele a podrobně kvalitativně popsat sledované interakce a způsob intervence do práce učitele. Studie popisuje teoretické základy metody VTI a způsoby její aplikace ve školách, zjišťuje vliv rozvoje sociálních dovedností učitele na efektivitu vyučování a sociální rozvoj žáků, na hodnocení a sebehodnocení učitele. Výsledky naznačují, že tato metoda poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesionální a sociální rozvoj obou, jak učitelů, tak i žáků na obou stupních základní školy. (cs)
Title
  • Hodnocení a sebehodnocení učitele prostřednictvím metody videotrénink interakcí
  • Hodnocení a sebehodnocení učitele prostřednictvím metody videotrénink interakcí (cs)
  • Evaluation and self-evaluation of a teacher by the method Videotraining of interactions (en)
skos:prefLabel
  • Hodnocení a sebehodnocení učitele prostřednictvím metody videotrénink interakcí
  • Hodnocení a sebehodnocení učitele prostřednictvím metody videotrénink interakcí (cs)
  • Evaluation and self-evaluation of a teacher by the method Videotraining of interactions (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/07:00001418!RIV08-MSM-11210___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 124;129
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GP406/07/P120), Z(MSM0021620841)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 424416
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/07:00001418
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Evaluation; self-evaluation; teacher; method; Videotraining; interactions (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C900295A975A]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Hradec Králové
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Hodnocení v práci učitele - psychodidaktické a etické souvislosti
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bidlová, Eva
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7041-010-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software