About: Účinnost výukového filmu na zlepšení znalostí studentů středních nezdravotnických škol o kardiopulmonální resuscitaci     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Knowledge of cardiopulmonary resuscitation (CPR) is essential part of the first aid skill. Constant attention is devoted to education in CPR mainly in adolescents. The aim of our study was to asses the actual level of theoretical knowledge in CPR and the effectivity of educational film developed with support of National Project of Public Health of Ministry of health of the Czech Republic. Aims and methods: We have developed a simple questionnaire including 17 items with 4 possible answers, just one correct. The questionnaire was distributed to students of middle schools excluding those with medical specialisation. McNemara chi-square test of symmetry was used for statistical evaluation. Results: Total 796 students from 26 classrooms participated, 784 (98.5%) pairs of questionnaires could be used for evaluation. Initial knowledge of CPR was low (usually less than 30% of correct answers). There was significant increase (p<0.001) of correct single answers as well as the total score after the film (37% (en)
  • Znalost kardiopulmonální resuscitace patří k základním dovednostem první pomoci. Její výuce především u mládeže je v ČR věnována soustavná pozornost. Cílem naší studie bylo zjistit faktickou úroveň teoretických vědomostí o resuscitaci a současně účinnost výukového filmu, který byl zhotoven v rámci Projektu podpory zdraví. Metodika: Byl vypracován jednoduchý dotazník, který zahrnoval 17 otázek prověřujících znalost doporučení pro kardiopulmonální resuscitaci s právě jednou správnou odpovědí. Dotazník byl rozdán studentům středních nezdravotnických škol před shlédnutím filmu a po něm tentýž den. Výsledky byly zpracovány McNemarův chi-kvadrát testem symetrie v tabulce 2x2. Výsledky: Testu se zúčastnilo 796 studentů z 26 tříd, pro další statistické zpracování mohlo být využito 784 párů , t.j. 98,5% dotazníků. Úvodní znalosti byly vesměs velmi nízké (méně než 30% správných odpovědí). Po instruktáži pomocí filmu došlo k statisticky vysoce významnému (p<0,001) zlepšení znalostí ve všech otázkách i ve výsl
  • Znalost kardiopulmonální resuscitace patří k základním dovednostem první pomoci. Její výuce především u mládeže je v ČR věnována soustavná pozornost. Cílem naší studie bylo zjistit faktickou úroveň teoretických vědomostí o resuscitaci a současně účinnost výukového filmu, který byl zhotoven v rámci Projektu podpory zdraví. Metodika: Byl vypracován jednoduchý dotazník, který zahrnoval 17 otázek prověřujících znalost doporučení pro kardiopulmonální resuscitaci s právě jednou správnou odpovědí. Dotazník byl rozdán studentům středních nezdravotnických škol před shlédnutím filmu a po něm tentýž den. Výsledky byly zpracovány McNemarův chi-kvadrát testem symetrie v tabulce 2x2. Výsledky: Testu se zúčastnilo 796 studentů z 26 tříd, pro další statistické zpracování mohlo být využito 784 párů , t.j. 98,5% dotazníků. Úvodní znalosti byly vesměs velmi nízké (méně než 30% správných odpovědí). Po instruktáži pomocí filmu došlo k statisticky vysoce významnému (p<0,001) zlepšení znalostí ve všech otázkách i ve výsl (cs)
Title
  • Účinnost výukového filmu na zlepšení znalostí studentů středních nezdravotnických škol o kardiopulmonální resuscitaci
  • The effectivity of an educational film in improvement of knowledge of students in cardiopulmonary resuscitation (en)
  • Účinnost výukového filmu na zlepšení znalostí studentů středních nezdravotnických škol o kardiopulmonální resuscitaci (cs)
skos:prefLabel
  • Účinnost výukového filmu na zlepšení znalostí studentů středních nezdravotnických škol o kardiopulmonální resuscitaci
  • The effectivity of an educational film in improvement of knowledge of students in cardiopulmonary resuscitation (en)
  • Účinnost výukového filmu na zlepšení znalostí studentů středních nezdravotnických škol o kardiopulmonální resuscitaci (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11120/07:00001505!RIV10-MSM-11120___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 5
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 456327
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11120/07:00001505
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • cardiopulmonary resuscitation; Basic Life Support; education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [DB601F1D2107]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Praktický lékař
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 87
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Málek, Jiří
  • Kurzová, Alice
  • Knor, Jiří
  • Beránková, M.
issn
  • 0032-6739
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11120
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 91 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software