Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The inhabitants of Líšeň have been able to use public transport for over a century now. First there was a local railway started in a present Brno quarter Černovice. During the World War II this railway was connected to the tramway lines and electrificated. This enabled tram operation from the center of Brno to Líšeň. In 1964 a regular operation was stopped on last 2,7 km long stretch of former local railway Černovice – Líšeň from Stránská skála. First part of this line was rebuilt to a tram A new tramline to a Líšeň housing estate built in 1986 and 1989 was lenghtended near the Karel IV square in 2004. The chapter provides a description of the rail vehicles – locomotives, passanger railway cars, tram motor cars and tram trailers used on the railway to Líšeň. (en)
- Obyvatelé Líšně mohou využívat veřejnou dopravu již více než sto let. Nejprve to byla místní dráha vycházející z dnešní městské části Brno – Černovice. Během druhé světové války byla tato dráha napojena na síť brněnské tramvaje a elektrifikována, což umožnilo zavedení provozu tramvajové linky z centra Brna. V roce 1964 byl provoz tramvají na posledním úseku této tratě mezi Stránskou skálou a Líšní zastaven, zbývající část přestavěna na rychlodráhu. Nová tramvajová rychlodráha byla postavena do líšeňského sídliště v letech 1986 a 1989, v roce 2004 pak prodloužena do stávající konečně poblíž náměstí Karla IV. Kapitola též popisuje lokomotivy, železniční vozy, tramvajové motorové a vlečné vozy používané na trati do Líšně.
- Obyvatelé Líšně mohou využívat veřejnou dopravu již více než sto let. Nejprve to byla místní dráha vycházející z dnešní městské části Brno – Černovice. Během druhé světové války byla tato dráha napojena na síť brněnské tramvaje a elektrifikována, což umožnilo zavedení provozu tramvajové linky z centra Brna. V roce 1964 byl provoz tramvají na posledním úseku této tratě mezi Stránskou skálou a Líšní zastaven, zbývající část přestavěna na rychlodráhu. Nová tramvajová rychlodráha byla postavena do líšeňského sídliště v letech 1986 a 1989, v roce 2004 pak prodloužena do stávající konečně poblíž náměstí Karla IV. Kapitola též popisuje lokomotivy, železniční vozy, tramvajové motorové a vlečné vozy používané na trati do Líšně. (cs)
|
Title
| - Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně
- Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně (cs)
- History of Rail Transport from Brno to Líšeň (en)
|
skos:prefLabel
| - Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně
- Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně (cs)
- History of Rail Transport from Brno to Líšeň (en)
|
skos:notation
| - RIV/00101435:_____/12:#0000032!RIV13-MK0-00101435
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00101435:_____/12:#0000032
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - municipal public transport, tramway, steam locomotive, passanger railway car, tram motor car, tram trailer, local railway, history (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Moravy nebylo a Líšeň už tu byla. Vlastivědné kapitoly
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Statutární město Brno – Městská část Brno-Líšeň
|
https://schema.org/isbn
| |