Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The aim of the present study was finding out the opinion of children and adolescents on the problems, which dyslexia brings to common lives of pupils, and surveying their experience with the conduct of teachers and parents towards dyslexics. The attitude of Czech school children towards dyslexics is not very critical and adverse. They consider them to be quite nice individuals who, compared to the others, do not show any substantial difference. They realise that teachers give preferential treatment to dyslexics, adolescents understand it as necessary differentiation of the approach towards pupils with different dispositions. In a group of peers, the sole reading defect does not represent a big social disadvantage. (en)
- Cílem této studie bylo zjištění názorů dětí a adolescentů na problémy, které přináší dyslexie do života žáků a zjištění jejich zkušeností s přístupem učitelů a rodičů k dyslektikům. Postoje českých školáků k dyslektikům nejsou nadměrně kritické a odmítavé. Považují je za docela přijatelné jedince, kteří se od ostatních nijak zvlášť neliší. Vědí, že učitelé dyslektiky určitým způsobem zvýhodňují, adolescenti chápou, že je nezbytné rozlišovat přístup učitelů k žákům s ohledem na jejich možnosti a předpoklady. Ve vrstevnické skupině pouhý defekt čtení nepředstavuje velké sociální znevýhodnění.
- Cílem této studie bylo zjištění názorů dětí a adolescentů na problémy, které přináší dyslexie do života žáků a zjištění jejich zkušeností s přístupem učitelů a rodičů k dyslektikům. Postoje českých školáků k dyslektikům nejsou nadměrně kritické a odmítavé. Považují je za docela přijatelné jedince, kteří se od ostatních nijak zvlášť neliší. Vědí, že učitelé dyslektiky určitým způsobem zvýhodňují, adolescenti chápou, že je nezbytné rozlišovat přístup učitelů k žákům s ohledem na jejich možnosti a předpoklady. Ve vrstevnické skupině pouhý defekt čtení nepředstavuje velké sociální znevýhodnění. (cs)
|
Title
| - Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi
- Relationship of classmates towards their dyslexic peer (en)
- Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi (cs)
|
skos:prefLabel
| - Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi
- Relationship of classmates towards their dyslexic peer (en)
- Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00023752:_____/06:00000512!RIV07-GA0-00023752
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00023752:_____/06:00000512
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - dyslexia; assessment of dyslexics; classmates of dyslexics; social position of dyslexics; assessment of teachers´ behaviour (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Československá psychologie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |