Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - - Zdá se, že nová generace návštěvníků britských muzeí již nebude spokojená se svojí pozicí konzumentů obsahu zprostředkovaného kurátory. Jako uživatelé webu 2.0. mají tito návštěvníci nová očekávání: chtějí vytvářet svůj vlastní obsah! Richardson je nazývá „generací C“. Podle výzkumu provedeného v České republice je uživateli webu 2.0. 91% českých dětí ve věku 12–18 let. Užívají web stejným způsobem jako jejich britští vrstevníci. Zdá se tedy, že britská i česká muzea musí čelit stejné výzvě: budou schopna nabídnout generaci C příležitost podílet se na vytváření, spravování a sdílení kulturního dědictví? Některé příklady ukazují, že efektivní využívání digitálních médií (např. podcastingu, sdílení fotografií, , PDA) v rámci marketingu nebo vzdělávání v britských muzeích či galeriích naplňují nebo naopak nenaplňují očekávání generace C. Případová studie z Národní galerie Praha (projekt ArtCrossing 2006–2008) pak nabízí příklad inovativního využití digitálních médií v českých kulturních institucích. Přes omezený rozpočet vyvinula Národní galerie kreativní formy interpretace se zřetelem k očekáváním generace C i k možnostem nových médií.
- - Zdá se, že nová generace návštěvníků britských muzeí již nebude spokojená se svojí pozicí konzumentů obsahu zprostředkovaného kurátory. Jako uživatelé webu 2.0. mají tito návštěvníci nová očekávání: chtějí vytvářet svůj vlastní obsah! Richardson je nazývá „generací C“. Podle výzkumu provedeného v České republice je uživateli webu 2.0. 91% českých dětí ve věku 12–18 let. Užívají web stejným způsobem jako jejich britští vrstevníci. Zdá se tedy, že britská i česká muzea musí čelit stejné výzvě: budou schopna nabídnout generaci C příležitost podílet se na vytváření, spravování a sdílení kulturního dědictví? Některé příklady ukazují, že efektivní využívání digitálních médií (např. podcastingu, sdílení fotografií, , PDA) v rámci marketingu nebo vzdělávání v britských muzeích či galeriích naplňují nebo naopak nenaplňují očekávání generace C. Případová studie z Národní galerie Praha (projekt ArtCrossing 2006–2008) pak nabízí příklad inovativního využití digitálních médií v českých kulturních institucích. Přes omezený rozpočet vyvinula Národní galerie kreativní formy interpretace se zřetelem k očekáváním generace C i k možnostem nových médií. (cs)
- It has been argued that the next generation of British museum visitors would no longer be happy to just consume content curated for them by experts. As users of Web 2.0 they have different expectations: they want to create their own content. Richardson calls them Generation C. According to national research there are also 91% of Czech children (aged 12–18) who use Web 2.0 in similar manners as their British peers. Therefore, it seems that both British and Czech museums and galleries have to face the same challenge today. Would they be able to give Generation C an opportunity to create, curate and share digital culture heritage content? Some of the evidence shows that effective use of digital media (e.g. podcasting, photo sharing website or PDAs) in British museum/gallery marketing and education may or may not reach successfully the expectations of Generation C. On contrary, a case study from National Gallery Prague (ArtCrossing project, 2006–2008) suggests that Czech cultural institution is able to use digital technology in an innovative way. Despite of restricted budget National Gallery developed creative forms of interpretation with respect for both new media art and expectations of Generation C. (en)
|
Title
| - Digitální média v muzeu a galerii: %22kvadratura kruhu%22 nebo %22koně pod kapotou%22?
- Digital Media in Museum and Gallery: %22Quadrature of the Circle%22 or %22Horsepower%22 (en)
- Digitální média v muzeu a galerii: %22kvadratura kruhu%22 nebo %22koně pod kapotou%22? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Digitální média v muzeu a galerii: %22kvadratura kruhu%22 nebo %22koně pod kapotou%22?
- Digital Media in Museum and Gallery: %22Quadrature of the Circle%22 or %22Horsepower%22 (en)
- Digitální média v muzeu a galerii: %22kvadratura kruhu%22 nebo %22koně pod kapotou%22? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00023281:_____/09:#0000381!RIV12-MK0-00023281
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00023281:_____/09:#0000381
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - digital media; interactive interpretation; museum; gallery; Generation C (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Muzeum a změna III. Sborník z mezinárodní muzeologické konference
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Štůlová Vobořilová, Lucie
- Havlůjová, Hana
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Asociace muzeí a galerií České republiky
|
https://schema.org/isbn
| |